کد خبر: برگزاری-آزمون-آنلاین-پروتکل-های-بهداش
۲۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۰۴

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر شهرام علمداری از فعالیت ۲۵۰  دستیاران سال یک تا چهار گروه طب داخلی در دانشگاه خبر داد و تاکید کرد:  امروز چهارشنبه ۲۱ آبان ماه آزمون اختصاصی پروتکل های بهداشتی کرونا برای دستیاران طب داخلی برگزار می شود.

وی با اشاره به این که گروه طب داخلی در کنار دستیاران گروه عفونی دانشگاه بیشترین بار ویزیت، بستری و درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را به دوش می کشند اظهار کرد: دستیاران داخلی در بیمارستانهای مدرس، طالقانی، شهدای تجریش و بیمارستان مسیح دانشوری خدمات ارزنده ای ارائه می دهند.

دکتر علمداری افزود: در بیمارستانهای لبافی نژاد، لقمان حکیم و امام حسین(ع) نیز اعضای گروه طب داخلی یکی از گروههای اصلی در درمان و تشخیص بیماران مبتلا به کرونا هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  با اشاره به این که پروتکل های کشوری کرونا(ویرایش شهریورماه) منبع اصلی این آزمون هاست خاطرنشان کرد: تمامی دستیاران طب داخلی در این آزمون بصورت آنلاین و در هفت بیمارستان آموزشی دانشگاه شرکت خواهند کرد.

وی گفت: این آزمون ها در بیمارستان های آموزشی  لقمان حکیم، امام حسین(ع)، لبافی نژاد، مسیح دانشوری، شهدای تجریش و مدرس دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

دکتر علمداری از اعلام آمادگی کامل گروه طب داخلی و دستیاران برای ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا طبق پروتکل های کشوری خبردادو افزود: این آزمون ها این پیام را دارد که کرونا صرفا یک بیماری عفونی نیست و عوارضی که غالبا بیماران را دچار مشکل می کند و منجر به افزایش مرگ و میر می شود، مشخصا مربوط به رشته طب داخلی است.

به گفته مدیر گروه طب داخلی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  یکی از مهمترین پیام های برگزاری آزمون آنلاین پروتکل های بهداشتی کرونا این است که باید از دستورالعمل های بهداشتی، تشخیصی ودرمانی مربوط به کرونا به شکل کاملا مدون در کشور استفاده شود.

وی پرهیز از اعمال نظر شخصی و سلیقه ای در درمان مبتلایان به کرونا را خواستار شدو تاکید کرد: باید پروتکل های کشوری دردرمان کووید ۱۹ همسان سازی شده و بی عیب و نقص اجرا شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha