برپایی اردوگاه های اسکان اضطراری در شهر زلزله زده سی سخت/ تا این لحظه ۴۷ نفر در زلزله مصدوم شدند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، محمد حسن قوسیان مقدم، دبیر کل جمعیت هلال احمر در خصوص اقدام های جمعیت هلال احمر در پی زلزله ۵/۶ ریشتری که در شهر سی سخت رخ داد، اظهار کرد:ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه شب گذشته زلزله ای به بزرگی ۵/۶ در مقیاسی ریشتر، شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند.

وی ادامه داد: از همان ابتدا تیم های ارزیاب جمعیت هلال احمر به محل زلزله اعزام شدند و در ارزیابی اولیه مشخص شد این زلزله تلفات جانی به همراه نداشته است.

قوسیان مقدم با اشاره به این که تیم های عملیاتی به ده منطقه تقسیم شدند، گفت: امدادگران و نجاتگران در قالب ده تیم تقسیم شدند و تمامی مناطق شهر سی سخت و روستاهای اطراف را ارزیابی کردند و پس از پایان ارزیابی مشخص شد، این زلزله ۴۷ مصدوم برجای گذاشته است که اکثر آنها به صورت سرپایی مداوا شدند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر افزود: با همکاری مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد، اردوگاه های اسکان اضطراری در شهر سی سخت برپا شده است اما به دلیل ویروس کرونا، مردم از رفتن به دو اردوگاه اسکان اضطراری اجتناب کرده و تمایل دارند نزدیک محل سکونت خود باشند.

قوسیان مقدم با بیان این که خسارت های وارد شده  مالی بوده است، تصریح کرد: اقلام امدادی در حال توزیع است و تا بعد از ظهر امروز تمامی مناطق زلزله زده تحت پوشش جمعیت هلال احمر قرار می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha