کد خبر: برنامه-های-توسعه-ای-ایمیدرو-در-فولاد-نی
۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۶
برنامه های توسعه ای ایمیدرو در فولاد نی ریز و شهرستان های مجاور

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  شاتا ، خداداد غریب پور که در جریان سفر رزم حسینی «وزیر صنعت، معدن و تجارت» به استان فارس سفر کرده بود، همراه با فرماندار و نماینده مردم این منطقه در مجلس با حضور در کارخانه فولاد نی ریز، اعلام کرد: ال سی بخش فولادسازی فعال شده و به زودی عملیات اجرایی آن پروژه شروع خواهد شد.

به گفته غریب پور، 100 میلیون یورو نیز برای طرح گندله سازی 2.5 میلیون تنی نی ریز تامین شده و به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این طرح خواهیم شد.

پروژه کارخانه آهک و کنسانتره آهن

وی با بیان اینکه فولاد نی ریز در سال جهش تولید علاوه بر کسب رکورد تولید، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف آب، برق و گاز داشته است، اظهار داشت: مقرر شده در کنار دست کارخانه آهن اسفنجی، کارخانه ای نیز برای تامین آهک مورد نیاز احداث شود.

غریب پور ادامه داد: علاوه بر طرح فوق، کارخانه ای نیز برای تامین کنسانتره بخش آهن اسفنجی پیش بینی شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به پتانسیل های معدنی شهرستان های این منطقه از جمله آباده-جازموریان اشاره کرد و گفت: عملیات اکتشاف در پهنه آباده-جازموریان در حال به نتیجه رسیدن است و بهرام گور هم در حال اجرا است.

وی به اهمیت زیرساخت های منطقه اشاره کرد و گفت: 100 میلیارد تومان برای جاده خرامه- نی ریز در نظر گرفته می شود و ایمیدرو با جدیت توسعه زیربناهای شهرستان های این ناحیه را پیگیری می کند.

رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: خط انتقال آب 48کیلومتری نیز برای این کارخانه پیش بینی شده که به زودی با اعتبار 98 میلیارد تومانی وارد فاز اجرایی می شود.

غریب پور تصریح کرد: کمیته ای با هدف پیگیری توسعه معدن و صنایع معدنی شهرستان های این منطقه در ایمیدرو تشکیل می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha