کد خبر: برنامه-ریزی-دولت-اتمام-واکسیناسیون-عم
۸ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۴۴
برنامه ریزی دولت اتمام واکسیناسیون عمومی کرونا تا پایان پاییز است

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وب دا، دکتر سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی در حاشیه مراسم افتتاح بزرگترین مرکز واکسیناسیون تجمیعی شرق کشور در مشهد در جمع خبرنگاران افزود:اگر ۶۰ میلیون دوز واکسن در کوتاه مدت تا نیمه مهرماه وارد شود، حجم زیادی از نیاز کشور برای واکسیناسیون جامعه هدف محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه در طول یک ماه گذشته، گزارشی از وضعیت واکسیناسیون کشور تهیه و به ستاد ملی کرونا ارئه شدگفت: در این گزارش پیش‌بینی شد تا ضمن تاکید بر تولید داخل، نیاز به واردات حجم زیادی واکسن از سایر کشورها وجود دارد و با برنامه ریزی از سوی دولت و مجلس، منابع مالی آن نیز تامین شد و بر همین اساس، رییس جمهوری به وزارت امور خارجه ماموریت داد تا به عنوان وزارتخانه مسوول، به رایزنی برای واردات واکسن از سایر کشورهای مختلف دنیا بپردازد تا نیاز کشور در امر واکسیناسیون تامین شود.

قاضی زاده هاشمی افزود: کل نیاز کشور ۱۴۰ میلیون دوز واکسن است و  طبق گزارش‌های دریافتی واردات واکسن در کنار تولید داخل افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: شرکت‌های داخلی نیز هر چه قدر تولید واکسن داشته باشند برای تامین نیاز داخل کشور استفاده خواهد شد و از سوی دیگر با توجه به ادامه دار بودن کرونا و نیاز جهانی واکسن، دوزهای یادآوری در سالهای آتی از واکسن داخلی استفاده می‌شود و در نهایت اگر واکسن مازادی داشته باشیم، امکان صادرات آن فراهم خواهد شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: با مشارکت بخش خصوصی در تامین فضا و لجستیک لازم برای واکسیناسیون امیدوار هستیم تا توان کنونی که تزریق روزانه حدود ۶۰۰ هزار دوز واکسن است به بیش از یک و نیم میلیون دوز، در کشور برسد تا مردم سریع تر ایمن شوند و میزان حجم افراد مبتلا و فوتی به شدت کاهش پیدا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha