کد خبر: برنامه‌ریزی-شهرداری-برای-کاهش-سفرهای
۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۳۷
برنامه‌ریزی شهرداری برای کاهش سفرهای درون شهری

شهربانو امانی رییس کمیته تی او دی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری سلامت با اشاره به علت عقب افتادگی مدیریت شهری از برنامه های حوزه حمل و نقل اظهار داشت: به دلیل بحران اقتصادی حاکم، عقب‌ماندگی از برنامه قابل توجه است اما معتقدم راه حل جبران عقب‌ماندگی تنها‌ در معاونت حمل و نقل نیست.

وی افزود: عمده اقدامات باید در سایر معاونت‌ها ‌برای افزایش بازدهی حمل و نقل عمومی و کاهش سفرهای درون شهری انجام شود.

رییس کمیته تی او دی شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: تمرکز بر بافت های درونی شهر و انتقال توسعه و تراکم به محدوده پیاده در اطراف ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی اقدامی است که باید در معاونت شهرسازی پیگیری شود.

کاهش سفرهای خودرویی با افزایش حمل و نقل عمومی

امانی ادامه داد: این سیاست بازدهی حمل و نقل عمومی موجود را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد و از سفرهای خودرویی در شهر می‌کاهد؛ برنامه‌ریزی کاربری زمین به منظور تحقق اختلاط کاربری ‌وظیفه دیگر حوزه شهرسازی است.

وی اضافه کرد: تامین شغل و خدمات مورد نیاز مردم در نزدیکی محل زندگیشان، نیاز آنها‌ به سفر با خودرو درون شهر را کاهش می‌دهد. افزایش کیفیت معابر برای عابران پیاده و بسیاری از اقدامات دیگر نیز باید در سایر معاونت‌ها ‌پیگیری شود.

عملکرد شهرداری و شورای شهر در دولت یازدهم و دوازدهم

عضو شورای شهر تهران با اشاره به عملکرد شهرداری و شورای شهر در دولت یازدهم و دوازدهم، گفت: زمانی که هدف‌گذاری بلندمدت است ارائه ارزیابی دقیق کمی دشوار است. اینکه چقدر تصمیمات و اقدامات شورا و به طور کلی مدیریت شهری موثر بوده یا خواهد بود، سوالی است که پاسخ آنرا باید در آینده جستجو کرد.

امانی تاکید کرد: همانگونه که ما امروز قادریم عملکرد شهرداران سابق تهران را نقد و ارزیابی کنیم، آیندگان باید در مورد عملکرد ما قضاوت کنند.

تغییر پارادایم در برنامه‌ریزی و مدیریت شهری ایران

وی افزود: شورای پنجم شروع یک عصر جدید در مدیریت شهری، نه تنها‌ در تهران بلکه در تمام کشور است. بی‌تردید دوران مدیریت شهری پنجم را می توان آغاز تغییر پارادایم در برنامه‌ریزی و مدیریت شهری ایران محسوب کرد و  نشانه‌های آن را می‌توانید در سخنان اعضا و مصوبات شورای پنجم بیابید.

رییس کمیته تی او دی شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: به راحتی می‌توان‌ آثار بسیاری از مفاهیم نوینی را که تا پیش از این، تنها‌ در محافل علمی بزرگ جهان مطرح می‌شدند، در سخن و عمل شورای پنجم مشاهده کرد؛ معتقدم ما پل و تونل و بزرگراه نساختیم و البته به آن هم افتخار می‌کنیم، اما برنامه‌ای تدوین کردیم که پایداری شالوده اصلی آن است، بی شک این برنامه ها پایانی روشن دارد.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha