کد خبر: برنامه‌ریزی-برای-رفع-مشکلات-دارویی-مر
۲۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۴۹

به گزارش  گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دکتر همتی در سفر به استان سیستان و بلوچستان به منظور بازدید از روند اجرای طرح "نذر آب3" از افتتاح 1400 خانه هلال در هفته جاری خبر داد و افزود: جمعیت هلال‌احمر طرح راه اندازی خانه‌های هلال را با تایید ریاست جمهوری آغاز کرده است.

وی افزود: هلال احمر سه هولدینگ بزرگ از جمله شرکت نوید با ۲۴ فروند بالگرد و 100 خلبان، شرکت سرمایه‌گذاری هلال در حوزه های دامپروری و ساختمانی و نیز سازمان تدارکات پزشکی را دارد و فعالیت ها طوری پیش رفته که به تازگی وارد تالار شیشه‌ای بورس شده‌ایم. کشت و صنعت هلال نیشابور یکی از شرکت های جمعیت است که وارد تالار بورس شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر در کشورهای آفریقایی مراکز دارویی دارد که از تولیدات داخلی خود در این مراکز استفاده می‌کنیم، بنابراین ما در بحث بازاریابی این تولیدات مشکلی نداریم و تولیدات روز به روز در حال افزایش است.

دکتر همتی تاکید کرد: ما به مردم سیستان و بلوچستان قول می‌دهیم که همکاران و متخصصان دارویی هلال احمر، هفته آینده به سیستان و بلوچستان سفر می کنند و برای رفع مشکلات دارویی مردم استان، برنامه ریزی می کنند.

دکتر هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم در این دیدار اظهار کرد: همکاری میان دانشگاه و هلال‌احمر همواره در بحران‌ها خودش را نشان داده است. ما از سال ۱۳۹۷ پیگیر راه‌اندازی کارخانه دارویی در سیستان و بلوچستان بودیم که به تازگی با آن موافقت شده است. از جمله مزایای آن، اشتغال زایی، رقابت در بازار بزرگ جهانی و تامین نیاز داخلی در زمینه دارو است.

هاشمی شهری افزود: راه توسعه کشور پژوهش و گسترش فناوری است. ما نزدیک ۱۴ هزار متر فضا در اختیار مراکز رشد و فن آوری قرار دادیم و امیدواریم از ظرفیت‌های هلال احمر برای توسعه این مراکز استفاده کنیم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با مشارکت جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی استان، فعالیت‌های مشترکی در زمینه تولیدات دارویی انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha