کد خبر: برزیل-آزمایشات-واکسن-کرونای-چینی-را-به
۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۲۸
برزیل آزمایشات واکسن کرونای چینی را به حالت تعلیق درآورد

به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت به نقل از  اسپوتنیک، گفته می شود مرگ یکی از داوطلبان باعث تعلیق آزمایشات بالینی داروی "کرونا واکسن" توسط شرکت دارویی چین سینوواک بیوتک در برزیل شده است.

دیماس کوواس رئیس موسسه بوتانتان، که نظارت بر تحقیقات ملی را بر عهده دارد، خبر توقف آزمایشات بر روی واکسن چینی را از طریق تلویزیون "کولتورا" اعلام کرد.

ما به سازمان ملی بازرسی بهداشتی کشور (آنویسا) در مورد مرگ یک داوطلب اطلاع دادیم، نه در مورد "عارضه جانبی جدی".

این مقام می گوید: ما حتی تا حدی از این تصمیم سازمان ملی بازرسی بهداشتی متعجب شده ایم، زیرا این مرگ مربوط به واکسن نیست؛ به نظر وی، تنظیم کننده آزمایش های بالینی را بی اساس به حالت تعلیق درآورده اند.

عصر روز دوشنبه، آنویسا اعلام کرد که آزمایشات بالینی واکسن شرکت چینی "سینوواک بیوتک" را به دلیل "یک عارضه جانبی جدی" به حالت تعلیق درآورده است.

پیش از این، مقامات ایالت سائو پائولو اعلام کرده بودند که آزمایشات ملی واکسن "کرونا واکسن" در هجدهم اکتبر در برزیل به پایان رسیده است.

به گفته کوواس، به دنبال نتایج آزمایش دارو، عوارض جانبی خفیف پس از استفاده از واکسن در ۳۵٪ از شرکت کنندگان در تحقیق ثبت شد، در ۹۵٪ موارد موثر تشخیص داده شد.

تا به امروز، آنویسا مجوز انجام آزمایشات بالینی چهار واکسن ویروس کرونا را در کشور صادر کرده است؛ این واکسن ها علاوه بر Sinovac Biotech از AstraZeneca، شرکت آمریکایی Pfizer و Janssen-Cilag بخش دارویی شرکت بین المللی Johnson & Johnson هستند.

در اواخر ماه اکتبر، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام کرد که همراه با شرکت برزیلی Uniao Quimica Farmaceutica Nacional، مجموعه ای از اسناد را برای ثبت واکسن ویروس کرونا ویروس "اسپوتنیک V" روسی به آنویسا ارسال کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha