کد خبر: بررسی-مشکلات-خط-لوله-سرخون-شهرستان-ارد
۱۷ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۰۹

به گزارش گروه  استان های خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت؛ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه های شهرستان اردل، گفت: در مسیر بازدید با استاندار، فرماندار و نماینده شهرستان بحث و گفت و گو شد و جاده گورمیزه، مرکز استان و سایر شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری را به ایذه و خوزستان وصل می‌کند و از ویژگی منحصر به فردی برای شهرنشینان، روستاییان و عشایر استان برخوردار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس گزارش‌های واصله جاده گورمیزه حدود یک دهه است به دلیل اعتبارات و موضوعات مختلف با کسری بودجه مواجه است البته معتقدم مشکل بر اساس توضیحات داده شده قابل حال است.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون عمران که در استان حضور دارند موضوع را بررسی خواهند کرد، این پروژه نیاز به اعتبارات قابل توجه و زیادی ندارد و در لایحه بودجه 1400 آن را مورد توجه قرار خواهیم داد و مسئولان اجرایی هم قول دادند پروژه را با سرعت پیش ببرند.

دکتر قالیباف در توضیح بازدیدهای بعدی خود یادآور شد: از خط لوله سرخون بازدید خواهیم کرد زیرا جزو پروژه‌های مهم استان است و با وزیر نفت صحبت کردیم تا تدابیری اتخاذ و مسیر لوله به گونه‌ای نوسازی و انتخاب مسیر انجام شود تا ایمنی آن ارتقا یابد.

رئیس قوه مقننه کشورمان افزود: بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که شکستگی خط لوله سرخون به دلیل ریزش و جابجایی زمین رخ داده، البته نشتی آن هم که باعث آلودگی محیط زیست به ویژه آب‌های سطحی و زیرزمینی شده را مورد بازدید قرار خواهیم داد تا بتوان تصمیم جدی برای رفع مشکل گرفت؛ مقدمات موضوع از وزیر وزیر نفت در تهران پیگیری شد و با کارشناسان اینجا هم صحبت خواهیم کرد و برای جبران خسارت توجه جدی خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha