کد خبر: بررسی-علت-مرگ-کشته-شدگان-در-اغتشاشات-بر
۱۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۹
به گزارش خبرنگار شهری طبنا(خبرگزاری سلامت)، سردار یزدی در جمع خبرنگاران با اشاره به همکاری سپاه با شهرداری تهران اظهار کرد: ما با شهرداری تهران و آقای حناچی بسیار هماهنگ عمل کرده‌ایم و در مواقع مختلف حضور همکاران ما و شهرداران مناطق برای مردم بسیار خوب بوده است. وی با بیان اینکه در برف اخیر و روزی که اغتشاشات اتفاق افتاد ارتباط خوبی با شهرداری داشتیم، افزود: حناچی به دفتر من آمد و به دلیل اینکه موضوع برف و سرما ادامه داشت بحث شد که چگونه در شمال شهر تهران و مکان‌هایی که ممکن است برف و یخبندان باعث بروز ترافیک و مشکل شود با یکدیگر همکاری کنیم‌. فرمانده سپاه محمد رسول الله با اشاره به گزارش اخیر کمیته ویژه بررسی حذف نام شهدا، تصریح کرد: گزارش بسیار خوبی ارایه شد و پیش بینی ما هم این بود که این گزارش همین شکل باشد. شهرداری و کسانی که امروز در شهرداری فعال هستند دنبال این نبودند که خدای نکرده به دنبال حذف نام یا آثار شهدا باشند و تحقیق و پژوهش در این‌ گزارش نیز گواه بر این موضوع است.

برخی از افراد از پشت تیر خوردند

سردار یزدی در ادامه در پاسخ به این سوال که در رابطه با اعتراضات اخیر آقای آشنا مشاور رییس جمهور گفته است که همه کشته شده‌ها اغتشاشگر نبوده‌اند و شما این حرف را تایید می‌کنید یا خیر؟ اظهار کرد: بعضی از افراد در سطح جامعه توسط اغتشاشگران تیر خورده‌اند. وی با بیان اینکه این افراد از پشت تیر خورده‌اند و من این موضوع را تایید می‌کنم، افزود: البته بخشی نیز آشوبگرانی بوده‌اند که کشته شده‌اند. فرمانده سپاه محمد رسول الله ادامه داد: در روز اول اغتشاشات وقتی که مردم وارد شدند بسیار مسالمت آمیز رفتار کردند ولی عده‌ای بر این موج سوار شدند و شروع به آتش زدن کردند و فیلم‌های آن نیز موجود است. در برخی موارد حتی مردم به این افراد اعتراض می‌کنند و می‌گویند ما برای اعتراض آمده‌ایم چرا بانک را آتش می‌زنید. سردار یزدی تاکید کرد: کدام فرد عاقل و مشکل دار از نظر معیشتی برای رفع مشکل خود پمپ بنزین آتش می‌زند شما باور می‌کنید که کسی به دلیل اعتراض پمپ بنزین آتش بزند. وی درباره شباهت این شیوه اعتراض میان ایران و سایر کشور‌ها عنوان کرد: مقایسه کشور ما با سایر کشورها قیاسی اشتباه است و ما نباید این مقایسه را انجام دهیم. مقایسه این اعتراض با کشور فرانسه مقایسه اشتباهی است بهتر است این اعتراضات را با سال ۲۰۰۵ فرانسه مقایسه کنید. فرمانده سپاه محمد رسول الله با بیان اینکه مردم ما فهیم هستند و کاملا تشخیص می‌دهند چه کسی به نفع آنها کار می‌کند، تصریح کرد: آنها تشخیص می‌دهند کشورهای دنیا چگونه برای اینکه کشور ما را بهم بزند دست به دست هم داده‌اند.

سرکشی به خانواده کشته‌شدگان اغتشاشات اخیر

سردار یزدی با اشاره به کشته شدگان و شناسایی و تحویل آنها به خانواده‌هایشان تاکید کرد: این افراد در حال شناسایی هستند و به خانواده آنها سرکشی می‌شود اما همانطور که می‌دانید صف آشوبگران از مردم جدا شد. وی ادامه داد: صف کسانی که جاشنان را بی گناه از دست دادند نیز از صف کسانی که به نوعی قصد تخریب اموال عمومی ‌را داشتند از یکدیگر جدا شده بود. فرمانده سپاه محمد رسول الله در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد این افراد به اشتباه از سوی ماموران کشته شده باشند، گفت: این موضوع در حال بررسی است اما در حال حاضر در این مورد نمی‌توانیم اظهار نظر کنم. سردار یزدی اضافه کرد: اما باید این را بگویم که به دقت در حال بررسی علت مرگ کشته شدگان هستیم‌. وی در پاسخ به این سوال که قشری به دلیل مسایل اقتصادی و بحث‌های مرتبط با اختلاس آقا زاده‌ها به خیابان آمده بودند مسوولان دولت و مقامات امنیتی آیا در قبال آنها و خانواده‌هایشان پاسخگو خواهند بود؟ گفت: قاعدتاً بحث مطالبه مردم راجع به مسایل معیشتی یک مطالبه و خواسته به حق است که هیچ کسی آن را انکار نکرده است. دولت هم آن را مورد تردید قرار نداده اما در ارتباط با کسانی که وارد عرصه اعتراض شدند اینها باید صفشان از یکدیگر جدا شود. فرمانده سپاه محمد رسول الله با تاکید بر اینکه ما عده‌ای را داشتیم که اصلا بحثشان اعتراض نبود، گفت: برخی از کسانی که امروز دستگیر شدند از مرفه ترین افراد جامعه هستند و اصلا دغدغه مالی نداشته‌اند. آنها فقط آمده بودند که آشوب به پا کنند و کشور را بهم بریزند. اینها از بیرون از کشور هم حمایت می‌شدند. سردار یزدی در پاسخ به این سوال که چرا در نقاط بالا شهر درگیری و اعتراض رخ نداده است، بیان کرد: دشمنان ما نقطه گذاری‌هایشان در مکان‌های بوده که زمینه‌های اجتماعی در آن موجود است. دشمن وارد فضایی می‌شود که آن فضا توسط مردم عادی رقم زده شده و بر ان موج سوار می‌شود و وظایف خود را انجام می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha