کد خبر: بررسی-زمینه‌های-افزایش-صادرات-به-عمان
۱۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۳
بررسی زمینه‌های افزایش صادرات به عمان

به گزارش گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از  سازمان توسعه تجارت ایران، فرزاد پیلتن، با اعلام این خبر اظهار داشت: دومین میز کالا- کشوری عمان با رویکرد بررسی ظرفیت‌ها، زمینه‌ها و راهکارهای افزایش صادرات لوازم و تجهیزات ساختمانی و آشپزخانه به بازار عمان توسط دفتر عربی و آفریقایی و با همکاری دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه جلسات میزهای کشوری با رویکردی متفاوت از گذشته برگزار می‌شوند، افزود: در این نشست، علاوه بر بررسی بازار محصولات مذکور در کشور عمان، زمینه‌ها، فرصت‌ها و راهکارهای توسعه صادرات، آخرین وضعیت اقتصادی عمان و همچنین قوانین، مقررات، موانع و مشکلات صادرات کالا به کشور مذکور مورد بررسی و مشورت قرار گرفت.

در این جلسه، محسن ضرابی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان با تاکید بر وجود زیرساخت‌های مناسب صادرات مانند حمل و نقل هوایی و دریایی و ویزا و امکان ثبت شرکت و فعالیت در عمان گفت: اتاق مشترک دو کشور آمادگی دارد تا برای ارائه خدمات به صادرکنندگان ایرانی اقدامات لازم را انجام دهد.

همچنین، عباس عبدالخانی، رایزن سابق بازرگانی ایران در عمان و مشاور رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به ویژگی‌های بازار عمان و روابط دوستانه و راهبردی بین ج. ا. ایران و عمان و فراهم بودن تمام زمینه‌های صادرات به این کشور، بر ضرورت استفاده از این فرصت‌ها به منظور توسعه صادرات به کشور فوق و حضور در بازارهای ثالث از طریق عمان تأکید کرد.

گفتنی است، صادرات ج. ا. ایران به عمان در سال ۱۳۹۸ حدود ۵۳۰ میلیون دلار برآورد شده که سهم ناچیزی از این میزان متعلق به تجهیزات ساختمانی و آشپزخانه بوده است. عدم شناخت تجار و مصرف‌کنندگان عمانی از محصولات ایرانی، مشکلات بازاریابی شرکت‌ها و انتقال ارز از جمله مهم‌ترین موانع و مشکلات توسعه صادرات این محصولات به کشور عمان محسوب می‌شود که قرار است توسط دفتر عربی آفریقایی و دیگر سازمان‌های دولتی ذی‌ربط مورد پیگیری قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha