کد خبر: بررسی-راهکارهای-توسعه-توریسم-درمانی-د
۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۰۵
بررسی راهکارهای توسعه توریسم درمانی در نشست هیات مدیره هلال‌احمر خوزستان

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان خوزستان، علی خدادادی در دومین نشست هیات مدیره جمعیت هلال احمر استان خوزستان ضمن تقدیر از انسجام و پیام واحد اعضای هیات مدیره این جمعیت در انتخابات اعضای شورای عالی جمعیت، افزود: استان خوزستان زمینه رشد و توسعه زیادی دارد و تا به حال کارهای زیادی با همت، همدلی و همراهی همکاران و سایر نهادها انجام شده و این نیاز به جدیت و تلاش بیشتری دارد تا پویایی و چابکی جمعیت فزونی یابد تا در آینده نزدیک شاهد تکمیل پروژه‌های آغاز شده باشیم.

مهران حق پرست عضو هیات مدیره جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان نیز با توجه به اولین دستور کار این نشست، گفت: طبق آمار سال ۱۳۹۸ به جز انتهای سال که به دلیل شیوع ویروس کرونا توریسم درمانی نتوانست فعالیت چشمگیری داشته باشد، حدود 100 میلیون دلار این بخش سلامت گردش مالی داشته است و کشورهای مطرح دنیا روی آن سرمایه‌گذاری کرده اند.⁣

وی گفت: در کشورهایی نظیر آلمان، انگلیس و فرانسه سرمایه‌گذاری فراوانی در این زمینه شده و امروزه در بحث هتلینگ، کوبا یکی از کشورهایی است که درآمدزایی خوبی دارد .

او یکی از مزایای فعالیت در این زمینه را علاوه بر درآمدزایی، اشتغال زایی دانست و بیان کرد: به ازای هر توریست که وارد کشور می شود چهار نفر اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم به دنبال دارد که  آمار بالایی از حیث اشتغال زایی را با توجه به بحران فعلی بیکاری می تواند ایجاد کند.

عضو هیات مدیره جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان گفت: موضوع دیگری که وجود دارد و در حقیقت هلال احمر خیلی می تواند در آن ورود کرده و کمک کند، عملیات برون مرزی هلال احمر است. هلال احمر می‌تواند درمانگاه ها و مراکزی را در کشورهای مبدا احداث کند و بیماران از طریق این مراکز برای ادامه درمان به مراکز درون کشور ارجاع داده شوند.

وی افزود: یکی از مزایای استان خوزستان مرز زمینی با کشور عراق است. در استان خوزستان هم‌زبانی و روابط فرهنگی خوبی با ملت عراق وجود دارد و در میان مردم عراق اطمینان خوبی به ما وجود دارد که همه این ها برای رونق کاری این حوزه  اهمیت دارد.

حق پرست افزود: یکی از معضلات در استان خوزستان بحث هتلیگ است، متاسفانه تعداد و کیفیت تخت هایمان در استان مناسب نبوده و گران قیمت هستند که باید در این زمینه برنامه‌ریزی کنیم تا یک هتل بیمارستان خوب راه اندازی شود که بیماران در کنار مرکز درمانی مستقر شده و در آنجا سرویس‌دهی شوند.⁣

در ادامه جلسه نیز گزارشی از وضعیت خانه های هلال و فعالیت های این مراکز ارائه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha