کد خبر: بررسی-الزامات-استقرار-سیستم-هموویژیل
۱۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۲۵

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، در این وبینار آموزشی کارشناسان و مسئولان مراکز درمانی دارای بانک خون با آخرین اصول علمی و نکات مهم هموویژیلانس بیشتر آشنا شدند.

این وبینار دور روزه به منظور تداوم آموزش های هموویژلانس و با توجه به لزوم اخذ گواهی از انتقال خون استان تهران برگزار شد.

در این وبینار دو روزه، دکتر سیدمحمدرضا یثربی رییس اداره امور آزمایشگاه های معاونت درمان ضمن بیان مطالبی درخصوص الزامات استقرار سیستم همویژیلانس توضیحاتی ارایه کرد.

مسئول بانک خون استان تهران نیز با اشاره به عوارض حاد تأخیری تزریق خون و اهمیت گزارش عوارض در خصوص اهمیت کمیته انتقال خون، نحوه تدوین استراتژی MSBOSوآشنایی با انواع خون اتولوگ case reportتوضیحاتی بیان کرد.

آشنایی با الزامات چک لیست ازریابی وضعیت بانک خون، نظام مراقبت از خون، اهمیت انجام آزمایشات سازگاری قبل از تزریق خون و غربالگری آنتی بادی از دیگر موارد مطرح شده در این وبینار بود.

براساس این گزارش در این وبینار جمع کثیری از مسئولان فنی آزمایشگاه ها، سوپروایزران آزمایشگاه، سوپروایزران آموزشی، پزشک ارشد هموویژلانس و پرستار ناظر هموویژلانس مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شرکت داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha