کد خبر: برای-پرورش-کودک-محیطی-سالم-بسازید
۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۹

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی  دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، مریم جهانتیغی ضمن گرامیداشت هفته ملی کودک گفت: همه ساله ۸ اکتبر در برخی نقاط دنیا از جمله ایران روز جهانی کودک است. روز جهانی کودک بهانه ای برای ورود به جهان کودکان است. برای ورود به این جهان باید آگاهی های خود را فراموش کنیم و با ناآگاهی های کودکانمان همراه شویم. آموختن زبان کودکانه نیز قدم بعدی است.

رییس گروه سلامت نوزادان و کودکان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به این موضوع که شعار هفته ملی کودک امسال « آینده را باید ساخت » نام گذاری شده افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا، فعالیتهای این هفته در کشور و استان به ‌صورت مجازی و با رویکرد بازی ، نشاط و تحرک فیزیکی ، بازی های مناسب خانگی، پرهیز از بد رفتاری های کودکانه و کنترل اضطراب آن ها در دوران کرونا، انجام فعالیت های فیزیکی و پیشگیری از چاقی و اضافه وزن، سلامت و ایمنی و تغذیه مناسب شیرخواران و کودکان اجرا می گردد.

به گفته خانم جهانتیغی، رعایت استفاده از ماسک در کودکان، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی مکرر دستها، تغذیه مناسب، حفظ آرامش در خانه ، ایمنی کودک را افزایش داده و احتمال ابتلا به کرونا ویروس را کم می کند.

وی در خصوص استفاده از ماسک در کودکان در شرایط کرونا افزود: استفاده از ماسک می تواند از انتقال برخی از بیماریها های ویروسی دستگاه تنفسی از جمله COVID 19 جلوگیری و آن را کنترل کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha