کد خبر: برای-مسابقات-قهرمانی-جهان-و-مسترز-اروپ
۲۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۵۲
برای مسابقات قهرمانی جهان و مسترز اروپا آماده می شوم
به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت به نقل از فدراسیون بولینگ، بیلیارد جمهوری اسلامی ایران، حسین وفایی اسنوکرباز برتر ایران و یکی از چهره برتر ورزش کشورمان برای مسابقات قهرمانی جهان و مسترز اروپایی در خارج از کشور به سر می‌برد. قهرمان دو دوره جهان در رشته اسنوکر و رنکینگ 31 حرفه‌ای‌ها در خصوص شرایط کنونی و مسائل روز فدراسیون صحبت کرد.
*با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی نسبی جامعه ورزش، تمرینات شما به چه شکلی در حال برگزاری است؟ شرایطی که کرونا در جامعه ایجاد کرده تمرینات ورزشکاران را هم تحت‌الشعاع قرار داده است. در این شرایط تعداد کمی از ورزشکاران این رشته هستند که میز بیلیارد شخصی دارند، اما باقی ورزشکاران یا از تمرینات دور افتادند و یا با مدیران باشگاه‌ها به توافق رسیدند و به طور اختصاصی در باشگاه تمرین می‌کنند. من هم از این داستان مستثنی نبودم و همین شرایط را داشتم. *شما در مسابقات حرفه‌ای‌های قهرمان جهان اسنوکر عملکرد رضایت بخشی نداشتید، در رنکینگ جهانی هم پایین آمدید و تا دو هفته آینده مسترز اروپا را پیش‌رو دارید در این خصوص صحبت کنید.؟ عادت کرده‌ام تا به تنهایی تمرین کنم و دوست ندارم کسی تمریناتم را ببیند. برای مسابقات قهرمانی جهان در ایران تمرین کردم و برنامه داشتم که هنگام مسابقات به انگلیس برسم، اما یکی از دوستانم تماس و اعلام کرد که برای حضور در مسابقات باید 14 روز زودتر اعزام و قرنطینه شوم. همین خبر و خانه‌نشینی بدون تمرین، آن هم پیش از مسابقات جهانی، وجود کرونا و ... ذهنم را به شدت درگیر کرد، اما دیگر فرصتی نبود و به محض ورود به انگلیس قرنطینه شدم و امکان تمرین و یا خروج از خانه را نداشتم. از فرم ایده­‌آل خارج شدم و بازی برده را باختم. 5 بر 3 جلو بودم، اما در نهایت 6 بر 5 نتیجه را واگذار کردم. از طرف دیگر رنکینگ برای اسنوکربازهای حرفه‌ای معنا ندارد. مهم این است که جزو 64 نفر اول باشید و من اکنون در رده 37 هستم و مجددا در جایگاه اصلی خود و در رده بالاتر قرار خواهم گرفت.
*پس به دلیل قرنطینه مجدد به کشور بازنگشتید و در انگلیس ماندید؟ اکنون شرایط تمرین در آنجا چطور است؟ دقیقا همین طور است. نمی‌خواستم برگردم و مجددا از آمادگی مسابقه خارج شوم. در اینجا با حرفه ای‌ها در ارتباطم و در باشگاهی تمرین می‌کنم که هوای حرفه‌ای‌ها را دارند و با شرایط من هم کنار آمده‌اند. پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و یک میز در میان اجازه بازی می‌دهند. با دوستان و حرفه‌ای‌ها ارتباطات خوبی دارم و بر همین اساس در همین جا ماندم و تمریناتم را انجام می دهم. ایران را خیلی دوست دارم و بعد از مسابقات مسترز به کشور بازمی‌گردم. *در مسابقات جهانی عدم حضور تماشگر چه تاثیری بر جو رقابت‌ها داشت؟ مسلماً نبود تماشاگر لطمه بزرگی برای کل مسابقات محسوب می‌شد، اما بیشتر به نفع کسانی بود که رنکینگ پایین‌تری داشتند؛ چراکه فشاری بر روی آنها نبود و ضربه‌هایی می‌زدند که تاکنون نزده بودند و با آسودگی خاطر بازی می‌کردند و همین مسئله کار را برای ما سخت کرد. *در نبود شما مسئولان فدراسیون برای نخستین بار مسابقاتی میان 16 نفر برتر رنکینگ کشوری برگزار کردند. نظرتان در خصوص این مسابقه چیست؟ همان طور که انتظار داشتم با بازگشت اسکندری و قرار گرفتن در راس امور به همراه تیمی مجرب، اتفاقات خوب گذشته ادامه پیدا می‌کند. متاسفانه کرونا و حضور 6 ماهه برخی در فدراسیون ضربه سنگینی محسوب می‌شد، اما با شناختی که از سال 89 تاکنون، از این مجموعه دارم می‌دانم که اتفافات خوبی برای این فدراسیون رقم خواهد خورد. مسابقات میان 16 نفر برتر یکی از همین اتفاقات خوب بود. اینکه 8 نفر برتر بالای 21 سال و 8 نفر برتر زیر 21سال به رقابت بپردازند، و پس از وقفه‌ای طولانی به دلیل کرونا در سطحی بالا به رقابت بپردازند کار ارزشمندی بوده است. از کسانی که این مسابقه را ترتیب دادند تشکر می‌کنم. استعدادهای خوبی در این جمع حضور داشتند که چنین مسابقاتی در پیشرفت آنها تاثیر بسیاری خواهد داشت. قهرمان این دوره از مسابقات مسترز هم توان بالایی دارد و در آینده اگر سخت تمرین کند، به یکی از بهترین های حرفه خود تبدیل خواهد شد. * هدف شما از پست حمایتی در فضای مجازی ،فدراسیون بوده و یا بیان غیر واقعی بودن این تجمع؟ مسلما هر دو مورد. من و بسیاری از همان افرادی که چنین کاری کردند شاهد زحمات این سال‌ها بوده‌ایم. واقعا نمی‌دانم چطور دست به چنین کارهایی زدند .اعتراض حق همه است. در تمام این سال ها هم اعتراض وجود داشته است. مدیران مجموعه هم یادداشت و برای رفع آنها اقدام می‌کردند، اما تهمت و افترا به اشخاص نهایت بی‌انصافی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha