کد خبر: برای-درمان-آرتروز-شدید-راهی-جز-عمل-جراح
۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۲۷
برای درمان آرتروز شدید راهی جز عمل جراحی وجود ندارد

دکتر حمید پدرام جراح و متخصص استخوان و مفاصل در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت در پاسخ به این سوال که چه زمانی پزشکان مجبور به عمل مفصل برای بیمارانی که مبتلا به دردهای مفصلی هستند، می شوند، بیان کرد: پزشک زمانی که متوجه می شود بیمار آرتروز یا ساییدگی مفصل شدید دارد و مفصل وی تخریب شده است نسبت به عمل جراحی اقدام می کند.

وی با اشاره به اینکه گاهی بیماران مبتلا به آرتروز شدید به دارو جواب نمی دهند، افزود: زمانی که پزشک متوجه می شود که بیمار رو به بهبودی نیست و بدن وی به دارو پاسخ نمی دهد، تنها راه برای درمان بیمار عمل جراحی است.

این پزشک جراح و متخصص استخوان و مفاصل توضیح داد: زمانی که یک بیمار زمین خورده و استخوان ران و یا لگن وی شکسته باشد هم راهی جز عمل جراحی برای درمان وی وجود ندارد.

دکتر پدرام ادامه داد: اگر این بیمار عمل نشود دچار آمبولی چربی، ترومبو آمبولی یا لخته خون می شود و این آمبولی بیمار را می کشد. در بعضی از مواقع حتی زخم بستر هم باعث مرگ بیمار می شود.

وی تاکید کرد: فردی که سن بالایی دارد و دچار شکستگی مفصل شده را حتما باید عمل کرد، احتمال دارد این فرد بدون عمل جراحی هم زنده بماند اما احتمال مردن وی از عمل جراحی و ابتلا به آمبولی ریه و چربی بیشتر است.

این پزشک جراح و متخصص استخوان و مفاصل گفت: زمانی که بیمار به خاطر شکستگی، استخوان وی بیرون آمده باشد و دچار خونریزی هم شده، راهی جز عمل جراحی برای درمان وی وجود ندارد.

دکتر پدرام بیان داشت: بیماری که آرتروز شدید دارد و به هیچ درمانی جواب نمی دهد برای تعویض مفصل راهی جز عمل جراحی نیست تا این فرد بتواند به زندگی خود ادامه دهد.

وی تصریح کرد: بیماری که دچار شکستگی ران شده اگر سنتی هم درمان شود احتمال اینکه تا 3 ماه بالای 90 درصد استخوان وی جوش بخورد وجود دارد اما تا زمان جوش خوردن استخوان، شانس مردن این شخص بیشتر از عمل جراحی است.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha