کد خبر: برای-تامین-ماسک-و-محلول-ضدعفونی-هیأت-ها
۳۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۵۲

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  شاتا، حمیدرضا ایزدی گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری اباعبدالله (ع) و نیاز هیأت های مذهبی و عزاداران حسینی به ماسک و محلول ضدعفونی برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، ستاد کرونای استان مصوب کرد، که این سازمان نسبت به تامین ماسک و محلول ضدعفونی اقدام کند.

وی اضافه کرد: با توجه به این امر جلسات جدگانه ای با تولیدکنندگان ماسک و محلول ضدعفونی و شورای هیئات مذهبی برگزار گردید و قرار شد ماسک با قیمت هر عدد ۱۲۰۰ تومان، محلول ۴ لیتری ضدعفونی دست با قیمت ۱۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان، محلول ۲۰ لیتری ضدعفونی سطوح با قیمت ۱۲۰ هزار تومان و ۱۰ لیتری ضدعفونی سطوح با قیمت ۶۵ هزار تومان، در اختیار هیئات مذهبی قرار گیرد.

به گفته ایزدی، ماسک و محلول ضدعفونی با حواله شورای هیأت های مذهبی در اختیار هیئت های مذهبی قرار می گیرد و آنها باید برای دریافت حواله به شورای هیئات مذهبی مراجعه کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس یادآور شد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، این سازمان با دعوت از تولیدکنندگان و فعال کردن واحدهای تولیدی، توانست نیاز استان را تامین کند. به گونه ای که تا پیش از شیوع ویروس کرونا تنها ۲ واحد تولیدی ماسک در استان وجود داشت، که اکنون این تعداد به بیش از ۲۰ واحد فعال رسیده و روزانه به طور میانگین ۴۵۰ هزار ماسک در استان تولید و در اختیار بیمارستان ها، داروخانه ها و مراکز عرضه قرار می گیرد، تا مردم به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

به گفته ایزدی ظرفیت تولید ماسک در این استان ۲ میلیون عدد است و در صورت نیاز این ظرفیت فعال می شود.

بر اساس گفته ایزدی، همچنین تا پیش از شیوع ویروس کرونا، هیچ واحد تولید محلول ضدعفونی وجود نداشت، در حالی که اکنون ۱۸ واحد در استان به تولید این محصول می پردازند.

وی همچنین به نظارت بر تولید و توزیع ماسک و محلول ضدعفونی اشاره کرد و گفت: طی بازرسی های به عمل آمده از مراکز صنفی عرضه کننده ماسک، ۱۲ واحد متخلف با تخلف گرانفروشی شناسایی و پرونده تخلف آنها به ارزش ریالی ۴۸ میلیون و ۳۴۰ هزار ریال برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

رئیس سازمان صمت فارس از مردم شریف استان خواست، در صورت مشاهده تخلف در عرضه محصولات بهداشتی و تخلفات صنفی موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ (ستاد خبری سازمان صمت استان) اطلاع دهند، تا در دستور کار بازرسان قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha