کد خبر: بحران-کرونا-درآمد-اقشار-طبقه-ضعیف-جامع
۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۴۲
بحران کرونا درآمد اقشار طبقه ضعیف جامعه را تحت تاثیر قرار داد
به گزارش گروه اجتماعی طبنا(خبرگزاری سلامت)، زهرا صدراعظم نوری در خصوص کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه توسط مدیریت شهری در بحران کرونا گفت: یکی از موضوعاتی که در دوره شیوع بحران کرونا جامعه ما را تحت تاثیر قرار داد موضوع کاهش درآمد اقشار طبقه ضعیف جامعه بود.

وی ادامه داد: این بخش از جامعه به دلیل تعطیلی مشاغل‌شان وهمچنین منع ترددها و مخالفت با فعالیت‌شان در تامین معاش خود دچار مشکلاتی شدند و بخشی از آنها حتی توان گذران اموراتشان را نداشتند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر گفت:‌ در این شرایط همه بخش‌های جامعه از دستگاه‌های ذیربط گرفته تا مردم عادی که از سطح درآمدی خوبی برخوردارند باید به کمک این افراد آمده و تلاش کنند تا این بخش از جامعه بتوانند در این روزها گذران زندگی کند.

[caption id="attachment_115242" align="aligncenter" width="803"]بحران کرونا درآمد اقشار طبقه ضعیف جامعه را تحت تاثیر قرار داد بحران کرونا درآمد اقشار طبقه ضعیف جامعه را تحت تاثیر قرار داد[/caption]

صدراعظم نوری افزود: مدیریت شهری تهران از طریق کمیسیون خدمات شهری موظف شد تا بانک اطلاعاتی خوبی از این افراد نظیر زنان سرپرست خانواده، افراد بساط گستر، افرادی که مشاغلشان تعطیل شده، افرادی که در محلات به عنوان قشر مستضعف شناخته می‌شوندو آن بخش از جامعه که از وسایل نقلیه‌شان برای امرار معاش استفاده می‌کردند نظیر پیک‌های موتوری و وانت‌بارها، اقدام کند.

وی گفت: تلاش کردیم در این لیست کودکان کار، کارگران فصلی،کارگران ساختمانی، افراد زباله‌جمع کن، و کسانی که به هر تقدیر در این شرایط امکان فعالیت سابق‌شان برایشان میسر نیست گنجانده شوند.

این عضو شورای شهر گفت: در این رابطه شهرداری تهران، دو معاونت خود یعنی معاونت خدمات شهری و معاونت فرهنگی را مسئول استخراج اطلاعات لازم کرد و مقرر شد با هماهنگی وزارت کار و رفاه اجتماعی به افراد درون این لیست بسته‌های حمایتی و کمک معیشتی داده شود.

صدراعظم نوری گفت: البته اینکه این بسته‌ها ماهانه باشد یا یک بار پرداخت شود و ارزش آن چقدر باشد، موضوعاتی است که وزارت رفاه به آن رسیدگی می‌کند و شهرداری تهران در این حوزه فقط مسئولیت استخراج این لیست را بعهده داشته است.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر شهرداری تهران با کمک بنیاد مستضعفان توانست کمک‌های نقدی را هم به کارگران حوزه پسماند، بهشت زهرا و زنان سرپرست خانواده و همچنین بخشی از دستفروشان داشته باشد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شهرداری تهران در پاسخ به این سؤال که آیا مشخص است که این لیست از چند نفر از افراد نیازمند کمک تشکیل شده است، گفت: لیست اولیه ما ظرفیتی حدود 190 هزار نفر را داشت اما حتما این تعداد در فواصل بعدی افزایش خواهد یافت و تکمیل‌تر از این می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha