کد خبر: بحران-کرونا-با-بی-برنامگی-منجر-به-بحران
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۱۵
بحران کرونا با بی برنامگی منجر به بحران در اقتصاد خواهد شد

به گزارش گروه سیاسی طبنا(خبرگزاری سلامت)، حجت الاسلام سید محمد موحد با اشاره به شرایط کشور با توجه به بحران کرونا گفت: متاسفانه در شرایطی که کشور ما از لحاظ اقتصادی به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا و فشارهای اقتصادی در وضعیت مطلوبی نبود شیوع ویروس کرونا در کشور نیز باعث ایجاد مشکلات اقتصادی و اجتماعی  مضاعف شد.

منتخب مردم کهگیلویه در مجلس یازدهم اظهار داشت: مسئله ای که باید در شرایط موجود به آن توجه داشت این است که این بحران برای تمامی دنیا دردسرساز شده است و حتی اقتصاد کشورهای قدرتمند را نیز با رکود و شرایط سخت مواجهه کرده است و این شرایط فقط مختص کشور ما نیست، هرکشوری متناسب با ساختار اقتصادی، سیاسی و اجتماعی اش برای برون‌رفت از وضعیت فعلی و همچنین حل مشکلات پساکرونا تدابیری اندیشده اند و از مسئولان ما نیزاین انتظار می رود تا زمان را از دست نداده ایم با کمک صاحب‌نظران و کارشناسان نسبت به آسیب شناسی شرایط موجود و همچنین دوران پسا کرونا تدابیری که جنبه اجرایی و عملیاتی داشته باشند بیندیشند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر بسیاری از کارگران  فصلی و روزمزد برای تامین معیشت خود و خانواده شان دچار مشکل شده اند و واقعیت امر این است که درصد قابل توجهی از کارگران ما اگر یک روز هم کار نکنند به نان شب شان محتاج هستند.

[caption id="attachment_115042" align="aligncenter" width="798"]بحران کرونا با بی برنامگی منجر به بحران در اقتصاد خواهد شد بحران کرونا با بی برنامگی منجر به بحران در اقتصاد خواهد شد[/caption]

وی افزود: نزدیک دوماه است که کار و کاسبی این قشر خوابیده است و برای تامین مایحتاج ضروری خود و خانواده شان دچار مشکل جدی شده اند. دولت قولها و وعده هایی را برای کمک به این افراد انجام داده اما از نظر ما این اقدامات نیز کافی نیست و باید اقدام جدی برای کمک به این افراد انجام شود.

موحد با بیان اینکه  دولت باید برای ترمیم خسارات اقتصادی کرونا برنامه ویژه ،مدون و مشخصی را ارائه دهد گفت: اگر رکود تورمی ناشی از بحران کرونا بر تورم موجود درجامعه اضافه شود باید منتظر بحرانی در اقتصاد باشیم، برخی مشاغل و کسب و کارها به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده اند،کارگران برخی کارگاهها و واحدهای تولیدی بیکار و خانه نشین شده‌اند، عدم اشتغال این افراد یعنی افزایش نرخ بیکاری در جامعه ورشد فقر که می تواند برای اقتصاد بسیار خطرناک باشد.

منتخب مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:البته مسئله ای که باید به آن توجه داشت این است که دولت نیز به دلیل شرایط تحریمی با کمبود منابع روبرو است و دولت برای کمک به این مشاغل نیاز به منابع کافی دارد، درآمدهای نفتی دولت طی دوسال گذشته کاهش یافته و باید این امر را در نظر داشت.

وی خاطرنشان کرد: عبور از این بحران نیازمند همراهی همه دستگاهها، نهادها، قوای مقننه و قضائیه و مردم با دولت برای اجرای تصمیماتش است که امیدواریم این همدلی و همراهی ایجاد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha