کد خبر: با-پیشگیری-از-ابتلا-به-کرونا-از-قلبمان-م
۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۶
با پیشگیری از ابتلا به کرونا از قلبمان مراقبت کنیم

به گزارش خبرنگار بهداشت خبرگزاری سلامت، lمحمدعلی حاتمی‌زاده؛ متخصص قلب و عروق در خصوص روز جهانی قلب و اهمیت پیشگیری عنوان کرد: در خصوص بیماری‌های قلبی نیز پیشگیری مقدم بر درمان است. برای جلوگیری از بروز این بیماری‌ها باید عواملی مانند فشار خون، دیابت، سیگار، چاقی و عدم تحرک کنترل شوند. امروز دنیا درگیر بیماری کرونا است و این بیماری می‌تواند همه اعضای بدن از جمله قلب را به نوعی درگیر کند. دیده شده که مبتلایان به کرونا دچار نارسایی قلب، بی‌نظمی‌ها و یا حتی سکته قلبی شده‌اند.

او افزود: بیماری کرونا بدون اینکه حتی فرد مبتلا به فشارخون، دیابت و چاقی باشد و یا سیگار بکشد هم می‌تواند قلب را درگیر کند. شعار روز جهانی قلب این است که اگر می‌خواهیم این روزها بیش از پیش از قلبمان مراقبت کنیم باید از کرونا پیشگیری کنیم و تمام اصول بهداشتی اعم از شستشوی دست‌ها، ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی را جدی بگیریم. با توجه به اینکه کنترل کامل این بیماری هنوز در دنیا حاصل نشده است و کرونا به تنهایی هم می‌تواند قلب را درگیر کند، یکی از راه‌های مراقبت از قلب‌مان جلوگیری از ابتلا به شدن به کرونا است. علاوه بر اینکه کرونا به طور مستقیم و بدون بیماری زمینه‌ای هم می تواند قلب را درگیر کند داروهایی هم که استفاده می‌شود نیز ممکن است، عوارض قلبی داشته باشند.

او اظهار داشت: کرونا با ایجاد لخته‌هایی در عروق قلب منجر به سکته قلبی و یا با التهاب‌هایی که ایجاد می‌کند، باعث نارسایی قلبی می‌شود و یا در فرد آریتمی یا بی‌نظمی ایجاد می‌کند. بسیاری از مرگ‌هایی که براثر کرونا گزارش می‌شوند، ممکن است دلایلی به غیر از درگیری ریوی داشته باشد و حاصل نارسایی‌های قلبی باشد.

گفت‌وگو: پرستو خلعتبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha