کد خبر: با-سلامت-مردم-تعارف-نداریم
۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۱۸

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، معتمدیان با تأکید بر این مطلب در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان، خاطرنشان کرد :آن چه در ستاد ملی کرونا در قالب پروتکل و دستورالعمل مصوب می شود، لازم الاجراست و همه باید این ضوابط را رعایت نمایند.

 وی اظهار داشت: روز گذشته با تأکید بر این موضوع و با جمع بندی موارد مطرح شده در کمیته اجتماعی امنیتی، در ستاد ملی کرونا، ضوابط جدیدی درخصوص برخورد با ناقضان پروتکل های بهداشتی مقرر شد.  به گفته وی، این ضوابط در سه حوزه اداری، عمومی و صنفی تدوین گشته است.

 استاندار با اشاره به این که مقررات تعیین شده برای حوزه اداری، شاغلان تمامی دستگاه ها را در همه سطوح شامل می شود، گفت: بر اساس این ضوابط، به ترتیب اخطار کتبی با درج در پرونده، توبیخ کتبی با درج در پرونده، کسر یک سوم حقوق به مدت یک ماه، کسر یک سوم حقوق و فوق العاده شغل به مدت سه ماه و در نهایت انفصال موقت از خدمت به مدت حداکثر سه ماه برای هر مرتبه تخلف و تکرار آن در نظر گرفته شده است.

 معتمدیان تصریح نمود: برای حوزه صنفی هم، بار اول تذکر کتبی با درج در پرونده صنفی و حرفه ای، بار دوم تعطیلی واحد صنفی به مدت ۵ روز و بار سوم هم تعطیلی واحد صنفی به مدت ۱۰ روز در نظر گرفته شده است.

 وی یادآور شد: این تذکرها در آینده اصناف در زمان تمدید مجوزها، دریافت تسهیلات و... تأثیر گذار است.

 استاندار با تأکید بر این که ضوابط حوزه عمومی برای بخش های حمل و نقل عمومی و محیط ها و مراکز تجمع عمومی لحاظ شده اند، گفت: طبق قانون، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در محیط های عمومی ضروری است و ارائه خدمات به افراد متخلف در این حوزه ممنوع می باشد.

 معتمدیان ادامه داد: اگر به این افراد در دستگاهی، خدماتی ارائه شود،با استفاده از ظرفیت های قانونی، با خاطیان برخورد می گردد و افرادی که اصرار بر تخلف دارند به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

 وی با اشاره به دیگر مصوبات ستاد ملی کرونا، خاطرنشان کرد: از مهمترین مصوبات جلسه روز گذشته این بود که با تمام توان، کنکور را که از دغدغه های خانواده هاست با رعایت کامل همه دستورالعمل های بهداشتی برگزار کنیم.

 استاندار سپس از پروتکل های تعیین شده برای برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم گفت و تصریح نمود: امسال هم سیاست بر این است که مراسم عزاداری با شکوه کامل برگزار شود.

 معتمدیان تأکید کرد: با توجه به این که حفظ سلامت مردم از اوجب واجبات است لذا در برپایی مراسم عزاداری نیز بر رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید شده است.

 وی افزود: همه گروه ها و حوزه های مؤثر، مبلغان، مداحان، رسانه ها و... می بایست برای اطلاع رسانی در این زمینه از ظرفیت های در اختیار خود استفاده کنند تا آسیب های احتمالی را به حداقل برسانیم.

 استاندار در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت آمار مبتلایان به کرونا اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی، خراسان‌ جنوبی، جزو ۵ استانی است که به جهت کاهش آمار بیماران، نه قرمزند و نه در وضعیت هشدار قرار دارند.

 معتمدیان ادامه داد: کاهش تدریجی آمار بیماران بستری از ۲۰۰ به ۱۴۰، آمار جدید ابتلای به بیماری از ۳۰ مورد به ۱۵ مورد مثبت در روز و آمار ۲۵ بستری جدید به ۱۰ مورد بستری در روز، نشان از کاهش آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان دارد.

 وی تأکید کرد: این روند کاهشی، نتیجه تلاش های بی وقفه متولیان امر به ویژه کادر درمانی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم می باشد. به گفته وی، ادامه این روند، وضعیت مطلوب تری را رقم خواهد زد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha