کد خبر: با-رعایت-مردم-میزان-اِشغال-تخت‌های-بی
۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ فتح اله حقیقی در ستاد مقابله با کرونا ویروس استان گفت: در حال حاضر ۴۶۸ نفر در مراکز درمانی استان به علت ابتلا به کرونا بستری هستند و بخاطر محدودیت‌های دو هفته‌ای و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم، تعداد مبتلایان از پیش‌بینی ها کمتر شد و این جای قدردانی از مردم و اصناف دارد.

وی با بیان اینکه متوسط اِشغال تخت در بیمارستان‌ها ۷۳ تخت است افزود: در اوج بیماری ۷۹ درصد تست‌های گرفته شده مثبت بود که امروز به ۳۹ درصد کاهش یافته و امیدواریم مردم و اصناف همچنین رعایت نکات بهداشتی را جدی بگیرند.

استاندار زنجان در ادامه ستاد مقابله با کرونا ویروس که بصورت تصویری برگزار شد خاطرنشان کرد: از ۱۰ درصد مردم استان معادل ۱۱۰ هزار نفر تست گرفته شده و تلاش داریم تا این میزان جمعیت به ۳۰ درصد افزایش یابد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان با بیان اینکه طی دو هفته محدودیت اِعمال شده روند ابتلا به بیماری در شهرستان‌های زنجان و خدابنده بطور ملموس کاهش یافت افزود: این روند کاهشی در شهرستان ابهر رضایت‌بخش نیست و در شهرستان خرمدره نیز که در وضعیت نارنجی قرار دارد آمار مبتلایان در حال افزایش است.

استاندار زنجان به همجواری شهرستان طارم با استان‌های شمالی اشاره کرد و افزود: در طارم باید به دقت رفت و آمدها بررسی شود و کشاورزان و باغداران نیز از کارگران بومی برای امورات خود استفاده کنند تا شاهد افزایش بیماری و مشکل در منطقه نباشیم.

مقام عالی استان با اشاره به اجرای مطلوب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: خیران نیز نشان دادند برای تامین اقلام مورد نیاز نقاهتگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مایحتاج ضروری مردم در میدان هستند که این یک اقدام ارزشمند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha