کد خبر: با-دستور-و-بخشنامه-نمی-توان-کرونا-را-کنت
۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۲۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمد صادق معتمدیان در جلسه ستاد استانی کرونا اظهار داشت: در وضعیت رنگی اعلام شده، هیچ کدام از ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت سبز و سفید قرار ندارند و سه شهر بیرجند، قاین و سربیشه در وضعیت قرمز قرار دارند.

 وی افزود: متاسفانه در ۱۵ روز گذشته، تعداد آزمایشات مثبت، ابتلای بیماران حاد تنفسی و میزان بستری افزایش قابل توجه و نگران‌کننده‌ای داشته است.

 نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی با اشاره به سیاست‌های ستاد ملی کرونا خاطرنشان کرد: اغلب کشورها پس از پشت سر گذاشتن سیاست های سختِ قرنطینه ای، به این جمع ‌بندی رسیدند که چاره‌ای جز از سرگیری فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، معنوی و... نیست و در کشور ما نیز همین سیاست دنبال شد.

 وی ادامه داد: اگر مردم ضوابط بهداشتی را نادیده بگیرند، با هیچ دستور و بخشنامه ای نمی توان بیماری را کنترل کرد.

 معتمدیان افزود: دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه بهداشت و درمان استان، باید در قالب کمیته رصد و پایش به طور روزانه شرایط نقاط مختلف استان را ارزیابی کرده و نسبت به شناسایی کانون های بحران اقدام تا تصمیمات، متناسب با آسیب‌ها باشد.

 وی تصریح کرد: اطلاع رسانی باید به موقع و از طریق سخنگوی ستاد باشد و دانشگاه علوم پزشکی با تولید محتوای جدید و به روز، در کنار کمیته تبلیغات، اطلاع رسانی و صدا و سیما نسبت به اقناع مردم در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، مجدانه عمل نماید.

 استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: متاسفانه تصور اغلب مردم این است که شرایط عادی شده و این موضوع، مسئولیتِ کارشناسان و متخصصین را در آگاهی بخشی و توجیه مردم سنگین‌تر می‌کند.

 معتمدیان با تشریح آخرین تصمیمات ستاد ملی کرونا یادآور شد: از ۱۵ شهریور فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و به صورت آموزش مجازی و حقیقی آغاز و تعطیلی روز پنج شنبه مدارس نیز حذف خواهد شد.

 وی افزود: تاکید بر کلاس خلوت و خوابگاه خلوت است و اولویت این است که دانشجو در شهر خودش نسبت به تحصیل و گذراندن دروس اقدام کند.

 استاندار خراسان جنوبی در پایان تاکید کرد: مهم ترین کانون های ابتلا، تالارها، مراسم جشن و محافل خانوادگی در شهر و روستاها است و از ائمه جمعه، روحانیون، صدا و سیما، بخشداران و دهیاران انتظار داریم نسبت به آگاه ‌سازی جامعه، تلاش بیشتری نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha