کد خبر: با-حریف-فردای-پرسپولیس-بیشتر-آشنا-شوید
۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۶

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت  به نقل از  رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، با انجام قرعه‌کشی مشخص شد که دو تیم پرسپولیس ایران و پاختاکتور ازبکستان باید در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم بروند.

پرسپولیس ایران در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ در دوحه قطر باید به مصاف تیم پاختاکور ازبکستان برود. به همین بهانه نگاهی داشته‌ایم به آخرین وضعیت حریف سرخ‌ها.

تیم پاختاکور در فصل جاری (۲۰۲۰) لیگ ۱۴ تیمی کشور ازبکستان با انجام ۱۶ بازی و یک بازی کمتر از سایر تیم‌های بالای جدولی ۴۱ امتیازی است و صدرنشین این رقابت‌هاست. آنها در ۱۶ بازی که به میدان رفته‌اند ۴۸ گل زده و تنها ۹ گل دریافت کرده‌اند و بهترین خط دفاع و حمله لیگ ازبکستان را در اختیار دارند و در هردو فاز قدرتمند هستند.

آنها همچنین فصل گذشته لیگ ازبکستان (۲۰۱۹) را با قهرمانی پشت سر گذاشتند. پاختاکور در فصل گذشته با کسب ۶۹ امتیاز از ۲۶ بازی و ۷۵ گل زده، نه تنها موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند بلکه بهترین آمار را در خط حمله به ثبت رساندند؛ این تیم با ۱۸ گل خورده در این مسابقات بعد از لوکوموتیو تاشکند با ۱۷ گل خورده، دومین خط دفاع برتر مسابقات را نیز در اختیار داشتند.

آنچه بیش از هرمسئله دیگری در آمار و ارقام تیم ازبک به چشم میخورد خط حمله قدرتمند این تیم است؛ آنها آمار بسیار خوبی در فاز تهاجمی به ثبت رسانده‌اند و در فاز تدافعی هم عملکرد قابل قبولی داشته‌اند.

در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ اما تیم پاختاکور در گروه B مسابقات با ۳ تیم شباب الاهلی امارات، شهرخودروی ایران و الهلال عربستان همگروه بود. در این گروه تیم الهلال علی رغم کسب ۱۱ امتیاز و در حالی که صدرنشین بود به دلیل ابتلای تعداد زیادی از اعضای این تیم به کرونا از گروه B کنار گذاشته شد و دو تیم پاختاکور و شباب الاهلی به ترتیب با کسب ۱۰ و ۷ امتیاز صعود کردند. تیم ازبک در مرحله گروهی ۶ گل زد و یک گل دریافت کرد و با تفاضل ۵+ موفق به صعود به یک هشتم نهایی شد. (با توجه به حذف الهلال، تمامی نتایج کسب شده تیم‌ها از جمله امتیازات و گل‌های زده و خورده مقابل تیم عربستانی، پاک شده)

آنها در مرحله یک هشتم در نهایی در دوحه به مصاف استقلال ایران رفتند و با نتیجه ۲ بر یک نماینده ایران را شکست داده و راهی یک چهارم نهایی شدند.

در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ نیز پرسپولیس ایران و پاختاکور ازبکستان باید با یکدیگر رو در رو شوند که این بازی روز چهارشنبه ۹ مهر ساعت ۲۱:۱۵ به وقت تهران برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha