کد خبر: باید-قیمت-محصولات-از-تولید-کننده-تا-مصر
۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۴۹
باید قیمت محصولات از تولید کننده تا مصرف کننده کاهش پیدا کند

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری سلامت؛ محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران در آيين افتتاح و بهره‌برداری رسمی از پروژه‌های سازمان مديريت ميادين ميوه و تره بار شهرداری تهران (ساختمان متمركز ستادی، 8 بازار جديد ميوه و تره بار و يك خوابگاه كارگری) اظهار داشت: شبکه توزیع ناکارآمد محصولات غذایی و  میوه و تره بار باعث شد تا از گذشته بازارها و میادینی برای توزیع کارآمد این محصولات و  کم کردن واسطه ها که سبب افزایش قیمت می شدند، ایجاد شود.

وی افزود: این مکان ها ایجاد شد تا فاصله بین تولید کننده و مصرف کننده را کاهش دهد و البته هدف آن، کم کردن واسطه های زیادی بود که سبب افزایش قیمت محصلات کشاورزی می‌ شد.

ریس شورای شهر تهران گفت: اما اگر بخواهیم با نگاه آسیب شناسی به این میادین نگاه کنیم باید بپرسیم آیا واقعا واسطه ها حذف شده اند یا نه، چراکه به این موضوع انتقادهای زیادی وارد بود.

هاشمی گفت: سازمان مرکزی میادین میوه و تره بار در زمان آیت الله هاشمی و در زمان شهرداری کرباسچی به مکان فعلی منتقل شد و همانطور که اشاره شد هنوز اختلاف قیمت بین سازمان مرکزی و سطح شهر تهران وجود دارد و در برخی مواقع اختلاف قیمتی از تولید کننده تا مصرف کننده  به 10 برابر هم می رسد.

وی ادامه داد: ما هنوز به اهداف اصلی این سازمان ها نرسیدیم هر چند بخشی از قیمتها کاسته شده است. بنده زمانی که تاریخچه، وظایف و طرح های توسعه ای سازمان میادین میوه و تره بار را بررسی می کردم و با شرایط امروز مقایسه می کنم می بینیم هنوز مشکلاتی در نحوه واگذاری، قیمت غرفه ها و قمیت محصولات وجود دارد و اگر این مشکلات رفع شود، رضایت مندی مردم به نزدیک 100 درصد خواهد رسید.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha