کد خبر: بایدن-هنگام-پرداخت-چک‌های-1400-دلاری-به-مر
۱۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۹:۲۸
بایدن هنگام پرداخت چک‌های 1400 دلاری به مردم زیر قول خود می‌زند
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، در طی مبارزات انتخاباتی برای سنای جورجیا، جو بایدن بارها وعده داد که در صورت پیروزی دموکرات‌ها، 2000 دلار چک محرک را تصویب کند. بعد از این کار، دولت استدلال کرد که 2000 دلار علاوه بر 600 دلار که قبلاً در بسته نجات دسامبر گذشته بود، به معنای 1400 دلار است. این گفته چه درست باشد و چه نباشد، حالا بایدن بی‌تردید قول خود را می‌شکند. طبق گزارشات، تحت فشار دموکرات‌های میانه رو سنا وی موافقت کرده است فرمولی را که تحت آن چک‌ها ارسال می‌شود، کاهش دهد. در بسته‌های قبلی، مبلغ 75,000 دلار درآمد برای افراد و 150،000 دلار برای پرونده‌های مشترک شروع به افزایش پیدا کردن کرد و به ترتیب با 100،000 و 200،000 $ (از سال 2019) ناپدید شد. اکنون مرحله حذف در همان مکان آغاز می‌شود اما برای مجردها به 80 هزار دلار و برای زوجین با 160 هزار دلار پایان می‌یابد.

فرمول جدید بایدن حرف‌های مبارزات انتخاباتی وی را زیر سوال می‌برد...

وعده 1400 دلاری به وضوح حداقل حاکی از این بود که چک‌ها طبق فرمول قبلی استفاده شده در دوره ترامپ پخش خواخند شد. اما اکنون مجردهایی که بین 80 تا 100 هزار دلار درآمد دارند و زوج هایی که بین 160 تا 200 هزار دلار درآمد دارند چیزی به دست نمی‌آورند. جف استین، روزنامه نگار واشنگتن پست گزارش می‌دهد که تقریباً 17 میلیون نفری که قبلاً چک می‌گرفتند، دیگر آن را دریافت نمی‌کنند. چک های پرداختی دولت بایدن توجیهی که در اینجا وجود دارد این است که میانه روها می‌خواهند کمک بیشتر هدفمند شود. در واقع این فرمول به طرز وحشتناکی نادرست است، زیرا داده‌های درآمدی که IRS از آن استفاده می‌کند مربوط به سال قبل از همه گیری است (مگر اینکه مردم قبلاً مالیات خود را ثبت کرده باشند و ضمناً اگر درآمد آن‌ها در سال 2020 کاهش یافته است، باید فوراً این کار را انجام دهند). بنابراین این فرمول اشتباه است. بدون شک میلیون‌ها نفر از افراد شغل خود را از دست داده‌اند و باید شرایط لازم را کسب کنند اما واجد شرایط نیستند و تعداد کمتری چک را دریافت می‌کنند و نباید واجد شرایط باشند. و این تغییر تنها 12 میلیارد دلار پس انداز خواهد کرد.

چک‌های محرک یکی از محبوب ترین برنامه‌های دولت در تاریخ آمریکا است. اعتدال، از نظر دموکرات‌های سنا، ظاهراً به معنای شکستن وعده‌های حزب آن‌ها در خدمت اقدامات غیرمعمول و بی‌هدف است که باعث می‌شود رئیس جمهور آن‌ها کمتر سخاوتمندانه‌نز از دونالد ترامپ به نظر برسد.

 

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha