کد خبر: بایدن-همچنان-با-ده-امتیاز-بیش‌تر-از-تر
۲۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۵۶
بایدن همچنان با ده امتیاز بیش‌تر از ترامپ جلوتر است!

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، طبق نظرسنجی جدید یاهو نیوز و YouGov، دونالد ترامپ به دنبال گزارش‌های ناامید کننده مبنی بر اینکه رئیس جمهور آمریکا آگاهانه آمریکایی‌ها را در مورد خطرات COVID-19 گمراه کرده و سربازان کشته شده آمریکایی را به عنوان بازنده و احمق بدنام کرده است، بیشتر از جو بایدن عقب افتاده است.

این نظرسنجی، که از 9 تا 11 سپتامبر انجام شده است، نشان می‌دهد که بایدن 10 درصد در میان رای دهندگان ثبت شده 49 درصد در برابر 39 درصد از ترامپ پیشرو است. نظرسنجی قبلی یاهو نیوز و YouGov نشان داد که بایدن بلافاصله پس از کنوانسیون ملی جمهوری خواهان تنها 6 امتیاز از او پیشی گرفته است. نتایج نشان میدهد که یک هفته افشاگری‌های بی‌رحمانه و ناخوشایند درباره ترامپ از گزارش آتلانتیک در مورد ادعای تحقیر وی نسبت به آمریکایی‌های مجروح یا کشته شده در جنگ (که در 3 سپتامبر ظاهر شد) گرفته تا ویدیوهایی توسط وودوارد از ترامپ که اعتراف می‌کند مرگ و میر 19-COVID را کم اهمیت جلوه می‌دهد (که در تاریخ 9 سپتامبر منتشر شد) به وضعیت رئیس جمهور در برابر رأی دهندگان آسیب رسانده است.

بی‌احترامی ترامپ به ارتش و اثرات مخرب آن!

به نظر می‌رسد داستان نظامی تأثیر مخربی داشته است. در پاسخ به این سوال که کدام نامزد احترام بیشتری برای ارتش قائل است، 50 درصد از رای دهندگان ثبت شده بایدن را نام می‌برند در حالی که 39 درصد از ترامپ یاد می‌کنند. با همین اختلاف، رای دهندگان می‌گویند که بایدن در مقایسه با فرمانده کل فعلی، هدایت ارتش را بهتر انجام می‌دهد. واکنش‌ها به سخنان گزارش شده ترامپ در مورد ارتش پیش‌بینی می شود که پارتیزان باشد، اما تقریباً یک چهارم مستقل‌ها (23 درصد) می گویند این خبر حمایت آن‌ها از بایدن را افزایش داده است، در حالی که فقط 9 درصد آن‌ها می‌گویند این خبر حمایت آن‌ها از ترامپ را افزایش داده است. شش درصد از طرفداران ترامپ 2016 می‌گویند که در نتیجه آن‌ها به سمت بایدن تغییر کرده است. این نشان دهنده مشکلی بزرگ‌تر برای ترامپ است. فقط 1 درصد از طرفداران هیلاری کلینتون در سال 2016 می‌گویند که در ماه نوامبر به رئیس جمهور رأی خواهند داد. در همان زمان، 8 درصد از طرفداران 2016 ترامپ می‌گویند که به بایدن رأی می‌دهند. رأی دهندگان ثبت شده تقریباً در همه مسائل مهم ترامپ را رد می‌کنند و بایدن را ترجیح می‌دهند. به عنوان مثال، اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها (57 درصد) از رفتار رئیس جمهور با بیماری همه‌گیر ناراضی هستند. با اختلاف 17 امتیاز (48 درصد بله به 31 درصد خیر) رأی دهندگان می‌گویند اگر بایدن به جای ترامپ رئیس جمهور بود اکنون وضعیت ویروس کرونا در ایالات متحده بهتر است. به همین ترتیب، تنها 37 درصد از رای دهندگان ثبت نام شده شیوه برخورد رئیس جمهور با اعتراضات جنبش سیاه را تأیید می‌کنند. 54 درصد موافق نیستند.

نظرسنجی‌ها: خشونت آمریکا با وجود بایدن کم‌تر می‌شود

در پی اعتراضات در کنوشا، ویس  اکثریت بیشتری از رأی دهندگان ثبت نام شده (57 درصد) می‌گویند ترامپ وقتی صحبت از نژاد می‌کند اوضاع را بدتر می‌کند. فقط 27 درصد می‌گویند او اوضاع را بهتر می‌کند. با اختلاف 15 نمره، رأی دهندگان بر این باورند که بایدن (49 درصد) اعتراضات زندگی سیاه پوستان را بهتر از ترامپ (34 درصد) را کنترل می‌کرد. بایدن در برابر ترامپ با نگاه به جلو، یک جمعیت 10 امتیازی فکر می‌کند که اگر بایدن انتخاب شود، خشونت از این نوع که در کنوشا دیده می‌شود (42 درصد) کمتر (32 درصد) خواهد بود. 61 درصد كامل پیش بینی می‌كنند كه در صورت انتخاب مجدد ترامپ خشونت بیشتر خواهد شد، در حالی كه فقط 20 درصد اظهار داشتند كه خشونت كم‌تر خواهد بود. قبل از شروع داستان‌های the Atlantic و وودوارد، توجه کشور به تلاش ترامپ برای انتشار واکسن COVID-19 قبل از روز انتخابات معطوف شده بود، رویدادی که مشاوران مبارزات انتخاباتی ترامپ آن را به طور خصوصی جام مقدس نامیده‌اند.

حتی واکسن در اکتبر هم به ترامپ در برابر بایدن کمک نخواهد کرد...

اما نظرسنجی Yahoo Newsو YouGov نشان می‌دهد که حتی یک واکسن در اکتبر نیز ممکن است در انتخاب مجدد ترامپ مفید نباشد. فقط 16 درصد از رای دهندگان ثبت نام شده فکر می‌کنند واکسنی که قبل از روز انتخابات منتشر شده باشد بی‌خطر است. 58 درصد برعکس این عقیده را دارند. حتی بیش‌تر آن‌ها (62 درصد) می‌گویند که فکر بدی است که ترامپ باید مقامات بهداشتی را مجبور به انتشار واکسن قبل از انتخابات کند، فقط 17 درصد گفتند که ایده خوبی است. بایدن در برابر ترامپ 60 درصد رای دهندگان معتقدند انگیزه ترامپ سیاسی است، این مقدار بیش از دو برابر تعداد (27 درصد) افرادی است که معتقدند وی به دلایل پزشکی قبل از 3 نوامبر واکسن می‌خواهد. و در میان رأی دهندگان بلاتکلیف یا رأی دهندگانی که قصد دارند به شخص دیگری غیر از ترامپ رأی دهند، تنها 7 درصد اظهار داشتند که واکسن پیش از انتخابات احتمال رای دادن آن‌ها به رئیس جمهور را بیشتر می‌کند. پنج برابر بیشتر (34 درصد) می گویند احتمال رای دادن به ترامپ در آن‌ها کمتر است.    

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha