کد خبر: بایدن-مطمئن-است-ما-در-این-مسابقه-پیروز
۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۰۲
بایدن مطمئن است: ما در این مسابقه پیروز خواهیم شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، جو بایدن نامزد حزب دموکرات روز جمعه خطاب به ملت گفت، به نظر می‌رسد ایالت‌های مهم میدان نبرد وی در انتخابات ریاست جمهوری، وی را در آستانه پیروزی قرار داده‌اند.

بایدن در سخنان خود از داخل مرکز تعقیب و گریز در ویلمینگتون گفت: این اعداد یک داستان روشن و قانع کننده را به ما می‌گوید، ما در این مسابقه پیروز خواهیم شد. سخنرانی بایدن حسی ضد کلیتایی داشت. هنگامی که این برنامه در اوایل روز برنامه ریزی شد، گمانه زنی‌ها افزایش یافت که می‌تواند به یک سخنرانی پیروزی تبدیل شود و ممکن است به دنبال یک مسابقه احتمالی توسط آسوشیتدپرس یا رسانه‌های بزرگ دنبال شود. اما در زمان صحبت او، مسابقه خیلی نزدیک بود و نمی‌توان مسابقه داد. با این حال معاون سابق رئیس جمهور از فرصت استفاده کرد و به نتیجه نهایی مسابقه اعتماد کرد. وی گفت: آنچه هر ساعت واضح‌تر می‌شود این است كه تعداد بی‌سابقه‌ای از آمریکایی‌ها، از هر نژاد، مذهب و منطقه‌ای، تغییر را نسبت به موارد دیگر انتخاب کردند. گفته می‌شود که سناتور کمالا هریس از کالیفرنیا، همکار بایدن، در این اطلاعیه به او بپیوندد. اما اگرچه او در صحنه به او پیوست، او صحبت نکرد و بایدن سخنان وی را کوتاه نگه داشت.

بایدن و غلبه وی بر ترامپ در ایالات مهم

صبح زود جمعه، بایدن بر برتری ترامپ در دو ایالت مهم پنسیلوانیا و جورجیا غلبه کرد، زیرا نتایج بیشتری از آرا early زودرس و پستی به مجموع آرا اضافه شد. در صورت عدم تماس نهایی، که ممکن است ظرف چند ساعت انجام شود، بایدن خاطرنشان کرد که او به وعده مبارزات انتخاباتی خود برای بازسازی دیوار آتش دموکرات در ایالت های ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا، که ترامپ در سال 2016 برنده شده بود، وفا کرده است. جو بایدن در برابر ترامپ بایدن با اشاره به پیروزی های خود در این سه ایالت گفت: ما دیوار آبی را در سرتاسر این کشور که فقط چهار سال قبل فرو ریخت، دوباره ساخته‌ایم. این اظهارات در حالی صورت گرفت که به نظر می‌رسید مسابقه به سرعت از ترامپ دور می‌شود. با شمارش آرا در آریزونا، جورجیا، نوادا و پنسیلوانیا، بایدن از همه آرا پیش افتاد. آسوشیتدپرس و فاکس قبلاً برای بایدن با آریزونا تماس گرفته بودند. هر سه کشور باقیمانده دموکرات را به بیش از 270 رأی کالج انتخاباتی مورد نیاز برای تأمین ریاست جمهوری می‌رساند. (سایر رسانه‌ها هنوز با آریزونا تماس نگرفته‌اند.) اما پیش از سخنرانی بایدن در ویلمینگتون، پرزیدنت ترامپ روشن کرد که به زودی شکست مسابقه را قبول نخواهد کرد. جو بایدن نباید به اشتباه دفتر رئیس جمهور را ادعا کند! ترامپ در توییتی نوشت. من همچنین می‌توانم این ادعا را داشته باشم. مراحل قانونی تازه شروع شده است! اوایل روز چهارشنبه، چند ساعت پس از بسته شدن رای گیری، ترامپ ظاهر شد و اعلام کرد که قبلاً در انتخابات پیروز شده است. وی در اتاق شرقی کاخ سفید به هواداران گفت: ما این را برنده خواهیم شد و تا آنجا که به من مربوط است، ما قبلاً نیز موفق شده‌ایم.

ترامپ همچنان به ادعاهای بی‌اساس خود ادامه می‌دهد!

روز پنجشنبه، ترامپ این ادعا را تکرار کرد و بی‌اساس ادعای توطئه بین دموکرات‌ها، رسانه‎ها، نظرسنجی‌ها و مقامات انتخابات ایالتی را برای جلوگیری از انتخاب مجدد وی کرد. وی گفت: بدون اینكه هیچ مدرکی برای اثبات این ادعای انفجاری ارائه شود، گفت: تعداد ما به طور معجزه آسایی مخفیانه مخفی شد. این موردی است که آن‌ها سعی می‌کنند در آن یک انتخابات را بدزدند. آن‌ها در تلاشند تا در انتخابات تقلب کنند. و ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این اتفاق بیفتد. سخنرانی ترامپ مورد انتقاد شدید جمهوری خواهان و دموکرات‌ها قرار گرفت، بسیاری از آن‌ها وی را متهم کردند که اعتماد مردم آمریکا را به نهاد رای دادن تضعیف می‌کند. وی در بیانیه گفت: ما معتقدیم كه مردم آمریكا مستحق شفافیت كامل در مورد شمارش آرا و تأیید صلاحیت انتخابات هستند و این دیگر در مورد هیچ كدام از انتخابات نیست. این مربوط به صداقت کل روند انتخابات ما است. از ابتدا ما گفتیم که همه آرای قانونی باید شمارش شوند و همه آرای غیرقانونی نباید شمارش شوند، با این حال ما در هر مرحله با دموکرات‌ها در برابر این اصل اساسی مقاومت کرده‌ایم. ما این فرایند را از طریق همه جنبه‌های قانون پیگیری خواهیم کرد تا اطمینان حاصل شود که مردم آمریکا به دولت ما اعتماد دارند. من هرگز از جنگ برای شما و ملت ما دست بر نخواهم داشت. روز جمعه، بایدن اظهار داشت که وقتی ترامپ تلاش می‌کند او را از کاخ سفید دور نگه دارد، بیکار نخواهد نشست. دموکراسی کار می‌کند. رأی شما شمرده خواهد شد. برای من مهم نیست که چه کسی می‌تواند جلوی آن را بگیرد، من اجازه نمی‌دهم این اتفاق بیفتد، بایدن گفت. مردم شنیده خواهند شد. سفر ما به سمت اتحادیه کاملتر انجام می‌شود و ما به حرکت خود ادامه می‌دهیم.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha