بانویی که در کنار رج های قالی، زندگی تولیدکنندگان را هم ساخت/ وقتی ضامن آهو شهرت خواننده جوان را ضمانت می کند

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی برنامه جشن رمضان، در دوازدهمین شب از ماه رمضان، بینندگان شبکه پنج سیما، شاهد حضور یک چهره مردمی و یک خواننده خوش صدا در جشن رمضان بودند.

این برنامه قصد دارد که همانند سال های گذشته، جشن رمضانی با شکوه در فضای استودیویی برگزار و امید، شادی آفرینی و شادی بخشی را در جامعه منتقل کند. از این رو هرشب مهمان های متفاوتی از اقصی نقاط ایران دارد که قصه های جذاب و شنیدنی دارند.

در دوازدهمین قسمت جشن رمضان ۱۴۰۰،  زهرا امیری از ایل قشقایی استان فارس به برنامه آمد و با زینب پورابراهیم و بابک افرا به گفتگو پرداخت.

این بانوی ترک شیرازی صحبت های خود را اینگونه آغاز کرد: از ۱۲ سالگی قالیبافی میکردم.  از مدرسه که بر می گشتم، به سراغ دار قالی خود می رفتم. مادرم به خاطر کمر درد و تاثیر قالیبافی روی بینایی اجازه نمیداد به این کار بپردازم و همیشه به من میگفت که حق نداری پای قالی بنشینی.

وی افزود: دوست داشتم به بافنده های قالی کمک کنم برای همین در سال ۹۰، مجوز کارگاه گرفتم و در طبقه پایین منزل شروع به کار کردم. رنگ و ریسندگی کار می کردیم و چند تا خانم هم چله کشی انجام می دادند که درآمدش هم خوب بود.  با حمایت سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره)،  شرکت تولیدی قالیبافی زدم‌. در حال حاضر ریسندگی با دست بلد هستم اما به دلیل سهولت کار با دستگاه ریسندگی انجام می دهم.

امیری با بیان اینکه خاطره بد در این کار ندارم اظهار کرد: بعد از چند وقت من راهور شغلی انتخاب شدم، یعنی آموزش و سفارش کار و پرزنت آثار دوستان به عهده من بود. از طرفی  مدیر جهادی قرارگاه امام حسین(ع) بودم، یک بار رئیس قرارگاه گفت که یک جلسه با بخش کارآفرینی کمیته داریم تو هم حضور پیدا کن. جلسه برگزار و من راهور شغلی انتخاب شدم.  مددجوها را آموزش دادم که الان برای خودشان کارگاه تولید دارند. رابطه ام هم با آنها بسیار خوب است و خوشبختانه همه ما را می شناسند.

در ادامه پویا بیاتی وارد استودیو شد.

وی درباره آغاز فعالیت های موسیقی اش گفت:  سال  ۸۴ کار موسیقی را شروع کردم تا سال ۹۰ که اولین آلبوم مجوز گرفت. کل حضور من در موسیقی به تجربیات خودآموز مرتبط می شود و استاد نداشتم. به نظرم در موسیقی قبل از اینکه انسان بتواند تحت آموزش قرار بگیرد، اول باید بداند که در این زمینه استعداد دارد یا خیر؛ بعد از مشخص شدن این استعداد قطعا حضور استاد به پیشرفت کمک میکند.

بیاتی با بیان اینکه سبک موسیقی او تلفیقی از کلاسیک و پاپ است ادامه داد: یکی از قطعات بنده که سر و صدا کرد قطعه اشتیاق است. سال گذشته به پیشنهاد آستان قدس، کار "رضا جان"  را برای مشتاقان زیارت امام رضا(ع) که در کرونا نمی توانستند پابوس آقا بروند، ساختم اما به نظر خودم نتوانستم آنطور که باید، آن حس و حال دلتنگی که در وجود ماست بیان کنم به همین دلیل قطعه اشتیاق را با ترانه و ملودی خودم ساختم تا این موضوع کمی جبران شود.

گفتنی است جشن رمضان ۱۴۰۰ به تهیه کنندگی کاوه امیری و سردبیری فرزانه پزشکی، کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که در شب های ماه مبارک رمضان حوالی ساعت ۲۱:۳۰ تقدیم حضور بینندگان می شود‌.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha