کد خبر: بازنگری-بسته-های-خدمتی-پرستاری-در-دستو
۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۲۰:۰۸
بازنگری بسته های خدمتی پرستاری در دستور کار معاونت پرستاری قرار گرفت

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر مریم حضرتی، در جلسه بازنگری بسته ‌های خدمتی پرستاری که با حضور نمایندگان پرستاری دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران برگزار شد، اظهار کرد: قانون تعرفه خدمات پرستاری سال 86 به تصویب رسید، اما به دلایل مختلف و علیرغم پیگیرها و مکاتبات فراوان این قانون اجرایی نشده است.

وی افزود: یکی از زیر ساخت های لازم جهت اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری، استاندارد سازی خدمات پرستاری و تدوین بسته های خدمتی است که پس از انجام مطالعات و بررسی های بسیار درخصوص تعیین بسته های خدمتی و تعیین ضریب K برای هر بسته، 527 خدمت پرستاری تدوین و پس از بازنگری استاندارهای خدمات پرستاری توسط سازمان نظام پرستاری در سایت ملی استاندارد به ثبت رسید. اما متاسفانه این موضوع به دلایل متعدد اجرایی نشد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: به دنبال پیام انرژی بخش رهبر معظم انقلاب در روز پرستار سال جاری و تکلیف بر اجرایی کردن این قانون، جلسات و پیگیری ها در این خصوص از سر گرفته شد و با تاکید مقام عالی وزارت در اجرایی شدن این قانون بنا به حکمی مدیریت فنی و تخصصی راهکارهای اجرایی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به این معاونت محول شد که با استفاده از نظرات و تجربیات معاونت های ذی ربط و سازمان های بیمه گر و نظام پرستاری این امر مهم اجرایی شد.

دکتر حضرتی گفت: با توجه به اینکه بسته های خدمتی تدوین شده مربوط به سال 90 الی 91 است، ضرورت بازنگری آنها در دستور کار معاونت پرستاری قرار گرفت و با دعوت از صاحبنظران پرستاری از دانشگاه های تهران، شهید بهشتی و ایران، کارگروه های تخصصی در قالب 4 گروه تشکیل شد تا کار بازنگری را تحت نظارت این معاونت انجام دهند.

گفتنی است، نخستین جلسه بازنگری بسته‌های خدمتی پرستاری، به دنبال تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، از سوی معاونت پرستاری وزارت بهداشت برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha