کد خبر: بازرسی-مستمر-از-داروخانه‌ها-در-مورد-ن
۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۰
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر رسول ملکوتی با بیان این مطلب تصریح کرد: با توجه به دستور رییس سازمان برای انجام بازرسی ویژه و مستمر از نحوه ارائه خدمات کالاهای سلامت خصوصاً در داروخانه ها با مشارکت اداره کل دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ، نظارت مستمر از اردیبهشت ماه سال جاری درمورد نحوه عرضه انسولین قلمی در داروخانه ها صورت می گیرد.
وی با اشاره به اینکه بازدیدها در سطح شهر تهران و شهرهای تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و البرز با اولویت داروخانه های منتخب و شبانه روزی انجام می شود.
مدیرکل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: البته به طور همزمان حضور فعال مسئول فنی داروخانه، نحوه عرضه اقلام کرونایی (ماسک، الکل و مواد ضدعفونی) و مکمل ها در داروخانه مورد بررسی قرار گرفته و موارد تخلف احتمالی پیگیری می شود.
وی با بیان اینکه تخلفات گزارش شده برای پیگیری از مراجع ذی صلاح قانونی و قضایی به صورت روزانه و به فوریت ارسال می شود، گفت: با توجه به پیگیری های انجام شده ضمن معرفی متخلف به کمیسیون ماده ۱۱ دانشگاه توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه مربوطه، داروخانه مورد نظر از فهرست داروخانه های منتخب حذف شده و برای رفع به موقع نیاز دارویی بیماران، داروخانه واجدشرایط منتخب می شود.
گفتنی است، بازدیدهای مشابه در استان های دیگر به صورت هفتگی در حال انجام است، همچنین مردم نیز میتوانند تخلفات صورت گرفته را از طریق سامانه شکایت سازمان غذا و دارو support.ttac.ir در اختیار این دفتر قرار دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha