کد خبر: بازار-سرمایه-فرصت-بزرگ-در-اقتصاد-کشور-ا
۱۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۲۴
بازار سرمایه فرصت بزرگ در اقتصاد کشور است

به گزارش گروه سیاسی خانه‌ملت، حسن قالیباف اصل در نشست علنی امروز (یکشنبه، 18 خردادماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: بازار سرمایه در حال حاضر یکی از فرصت ها بزرگ در اقتصاد کشور است و اتفاقات گذشته باعث توجه بیشتر به این بازار شده و فرصت تامین مالی را فراهم کرده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: در سال های گذشته اتفاقات بزرگی مانند تصویب قانون بازار سرمایه صورت گرفته و باعث شده ابزارها و نهادهایی که در بازار سرمایه وجود نداشت، خلق شود.

وی با بیان اینکه قانون توسعه نهادها و ابزارهای مالی جدید در سال 88 به تصویب رسید و در اختیار بازار سرمایه قرار گرفت، تصریح کرد: ماموریت توسط مقام معظم رهبری به بازار سرمایه سپرده شد که کمک کرد این بازار مورد توجه قرار بگیرد یکی از این اقدامات اجرای اصل 44 قانون اساسی بود.

قالیباف افزود: در سال 88 ارزش کل بازار سرمایه 42 هزارمیلیارد تومان بود که اکنون این رقم به 5 هزار هزار میلیارد تومان رسیده و نشان از پتانسیل بالای این بازار دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته مبلغ تامین مالی در بازار سرمایه 260 هزار میلیارد تومان بود، در صورتی که سال 88 این عدد هزار میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار،گفت: یکی دیگر از اتفاقات مهمی که در بازار سرمایه رخ داده آزادسازی سهام عدالت است، طی 15 سال گذشته مردم نمی توانستند دارایی خود را ببینند و آن را مورد معامله قرار دهند، با اذن مقام معظم رهبری درحال حاضر مردم می توانند دارایی خود راببیند و آن را معامله کنند.

قالیباف با اشاره به اینکه 1.5 درصد مردم توانستند سهام عدالت خود را به فروش برسانند، افزود: مردم تمایل دارند سهام عدالت خود را به عنوان دارایی ارزشمند حفظ کنند، در حال حاضر بدون سهام عدالت 13 میلیون کد معاملاتی داریم که با اضافه شدن دارندگان سهام عدالت تعداد این رقم به بالغ بر 60 میلیون نفر افزایش پیدا می کند.

وی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از اقدامات رخ داده طی سال های اخیر تصویب ورود و پذیرش شرکت های جدید در بورس است، عنوان کرد: امیدواریم حضور شرکت های جدید، جهش زیادی داشته باشد، بر انتشار اوراق بخش خصوصی در بازار سرمایه تمرکز داریم در گذشته دولت از طریق بانک ها تامین مالی می کرد اما اکنون از طریق بازار سرمایه این اتفاق صورت می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha