کد خبر: بارش-روز-جمعه-در-ارتفاعات-و-دامنه‌های
۱۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۳۹

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت آب ‌و هوای کشور پرداخت و اظهار کرد: طی امروز و فردا با فعالیت سامانه بارشی در کشورمان برای برخی از نقاط از استان‌های لرستان، کرمانشاه، ایلام، نیمه شمالی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب استان اصفهان، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، سمنان، جنوب آذربایجان‌های شرقی و غربی و اردبیل رگبار باران و گاهی همراه با رعد و برق و تندباد پیش‌بینی می‌کنیم.

وی عنوان کرد: برای سواحل شمالی بارش‌ها به شکل پراکنده و در ارتفاعات البرز مرکزی می‌توانند به شکل برف و باران رخ بدهند.

نقشینه گفت: جمعه برای ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش خواهیم داشت و شنبه برای شمال غرب سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: امروز و فردا در جنوب غرب کشور احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد، ضمن اینکه برای فردا و پس فردا گرم باد جنوبی روی استان‌های ساحلی خزر به وجود می‌آید که موجب افزایش دما برای استان‌های شمالی خواهد شد.

 وی با بیان اینکه جمعه و شنبه افزایش دمای هوا در شمال شرق کشور را خواهیم داشت، افزود: شنبه با نفوذ جریانات شمالی روی دریای خزر، استان‌های دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش دما خواهند داشت و شنبه نیز دریای خزر مواج می‌شود.

 نقشینه درباره وضعیت آب و هوای تهران گفت: امروز بعد از ظهر در تهران افزایش ابر و امشب و فردا در بعضی از ساعات رگبار باران خواهیم داشت.

 وی افزود: ضمن اینکه روند افزایش دما در تهران تا پایان هفته ادامه داشته و روز شنبه هوا خنک‌تر خواهد شد. بیشترین دمای امروز تهران ۱۹ و فردا و پس فردا ۲۲ و ۲۴ و کمینه دما به ۹ درجه خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha