کد خبر: بارش-برف-و-باران-از-امشب-آغاز-می-شود
۱۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۲۸

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امین حسین نقشینه کارشناسی سازمان هواشناسی به تشریح وضع هوای کشور پرداخت و گفت: امروز برای بیشتر مناطق کشور جو آرام و پایدار خواهد بود و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش آلاینده ها سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود اما از امشب با ورود سامانه بارشی از سمت غرب به کشور بارش برف و باران آغاز می‌شود و ابتدا در استان‌های کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی بارش ها آغاز خواهد شد.

وی افزود: فردا گستره بارش‌ها علاوه بر غرب به شمال غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز کشیده می‌شود و بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به ‌صورت برف و در مناطق جنوبی به شکل رگبار، همراه با رعد و برق و تند باد خواهد بود؛ ضمن اینکه احتمال تگرگ نیز برای این مناطق وجود دارد.

نقشینه عنوان کرد: شدت بارش فردا برای جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، غرب کردستان، کرمانشاه‌، ایلام و شمال زنجان پیش‌بینی شده است. شنبه نیز نیمه غربی کشور بارش خواهد داشت و شدت بارش های این روز در شمال شرق خوزستان، شمال بوشهر، شمال خلیج فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام کرمانشاه، غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی، شمال زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی پیش‌بینی شده است.

وی گفت: خلیج فارس از بعدازظهر فردا جمعه ۱۷ مواج و متلاطم خواهد بود و در این خصوص هشدار سطح نارنجی نیز صادر شده و ارتفاع موج می توانند به ۲ تا ۳ متر برسد. برای تهران پیش‌بینی می‌کنیم که امروز غبار محلی وجود و فردا غبار صبحگاهی وجود داشته باشد و بعد از ظهر فردا جمعه نیز آسمان تهران به تدریج ابری و بارانی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha