کد خبر: بارش‌های-ما-از-حالت-زمستانه-به-سمت-بها
۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۳۵

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، علی درویشی در برنامه یه روز تازه گفت: ذرات معلق در هوا 5 منشأ دارند و زمین‌های کشاورزی، مناطق خشک شده مثل تالاب و بستر رودخانه، مناطق تخریب شده، مناطق ساحلی و زمین‌های تخریب‌پذیر کشاورزی منشأ ذرات معلق هستند. قسمتی از این منشأها داخلی و بخشی نیز خارجی محسوب می‌شوند و هرساله درصد منشأ این ذرات تغییر می‌کند که متناسب با شرایط اقلیمی، جوی و فعالیت‌های بشری تغییر درصد می‌دهند.

درویش اظهار داشت: این ذرات قابل پیش‌بینی برای روزهای آینده با الگوهای جوی و وزش باد هستند اما پیش‌بینی سالیانه نیازمند برنامه‌ریزی است که با برنامه‌ریزی مانع آنها خواهیم شد. البته ممکن است پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشیم اما شرایط جوی، اقلیمی و خشکسالی برنامه‌های ما را بر هم بزند و به صورت کلی قابل پیش‌بینی هست.

وی در پایان افزود: بزرگ‌ترین تهدید در شرایط موجود تغییر اقلیم به معنای تغییر بازه بارش هست. بارش‌های ما از حالت زمستانه به سمت بهاره می‌رود و بحث بعدی فعالیت‌های کشاورزی ضعیف در زمین‌های بدون پتانسیل هست و نکته بعدی چرای بیش ‌از حد دام در مناطقی هست که پتانسیل لازم را ندارند.

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha