کد خبر: این-زنان-کودکانی-با-فشارخون-سالم-دار
۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۰۶

به گزارش گروه سلامت طبنا(خبرگزاری سلامت)، نتایج یک بررسی جدید به خوبی نشان داده است، زنانی که در محیط‌های سالم از نظر آلودگی هوا زندگی و از یک رژیم غذایی سالم پیروی می‌کنند، کودکانی با فشارخون سالم دارند.

دانشمندان موسسه بهداشت جهانی بارسلونا بیش از 200 مورد از قرار گرفتن در معرض آلودگی و اثرات آن بر فشار خون کودکان را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و درنهایت دریافتند، زنانی که در دوره بارداری در آب وهوایسالم تنفس می‌کردند، پیاده‌روی مرتب و رژیم غذایی سرشار از پروتئین ماهی داشتند، به مراتب کودکان سالم‌تری به لحاظ فشارخون دارند.

کارشناسان بارسلونا تأکید می‌کنند، ابتلا به فشارخون تا حدی مربوط به ژنتیک می‌شود، اما انتخاب محیط و سبک زندگی نیز به میزان قابل توجهی در رفع آن یا ابتلا به آن مؤثر است؛ حتی جزئیات دنیای ما قبل از تولد ممکن است دارای تأثیراتی باشد که در کل زندگی ما به طول می‌انجامد.

محققان موسسه بارسلونا باور دارند، فشارخون سالم یک کودک بر سلامت مادام‌العمر وی تأثیر می‌گذارد و نقش پررنگی در سلامت او دارد.

پژوهشگران گمان می‌کنند که چربی‌های سالم به طور خاص اسیدهای چرب امگا 3  موجود در ماهی برای نوزادان در حال رشد اثرات محافظتی دارد، بنابراین زنانی که در دوران بارداری زیاد ماهی نمی‌خورند از این مزیت بی‌بهره می‌مانند.(فارس)

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha