کد خبر: این-بیماری-حاصل-کم‌خونی-در-بارداری
۳۱ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۰۴
به گزارش گروه سلامت طبنا(خبرگزاری سلامت) به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید به خوبی نشان می‌دهد خانم‌های بارداری که در 30 هفته اول از کم خونی رنج می‌برند ، بیشتر احتمال دارد کودک مبتلا به اوتیسم و ​​ اختلال ADHD داشته باشند.

اختلال کم توجهی- بیش فعالی یک کم­توانی و اختلال رفتاری – رشدی است و به این معناست که فرد مبتلا برای متمرکز کردن توجه خود دچار مشکل است.

در این پژوهش که به سرپرستی محققان سوئدی صورت گرفته، بیش از نیم میلیون مادر و کودک از سال 1987 تا پایان 2010 تحت بررسی قرار گرفتند و درنهایت مشخص شد، آهن ممکن است قبل از 30 هفته در رشد مغز جنین تأثیر قابل توجهی داشته باشد.

براساس مطالعه محققان در سوئد، زنانی که از عارضه کم خونی در طی 31 هفته بارداری رنج می‌برند، بیشتر احتمال دارد کودک مبتلا به اوتیسم داشته باشند.

زنان بالغ به طور معمول روزانه به 15 میلی گرم آهن نیاز دارند، اگرچه ممکن است بعداً در دوران بارداری افزایش یابد زیرا بدن از آهن برای ساخت خون اضافی برای کودک استفاده می‌کند.

طبق برآوردها، 20 درصد از زنان باردار در سراسر جهان از کم خونی رنج می‌برند؛ تقریباً شش درصد از مادران در این مطالعه با عارضه کم خونی تشخیص داده شدند.

تایج این پژوهش در مجله JAMA Psychiatry منتشر شده است.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha