کد خبر: ایمنی-جز-با-واکسن-و-قطع-زنجیره-انتقال-بو
۳۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۸

به گزارش  گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت ،دکتر علیرضا رئیسی گفت: هدف بر این نیست که شیوع کرونا عادی سازی شود و سیاست ایمنی جمعی اجرا شود.

وی افزود: سیاست وزارت بهداشت بر ایمنی جمعی نبوده و از طرف دیگر هنوز مشخص نیست که ابتلا به کرونا ناگیرایی به همراه خواهد داشت یاخیر بنابراین سیاست ایمنی جمعی کاملا اشتباه است.

دکتر رئیسی تاکید کرد: ایمنی جز با واکسن و قطع زنجیره انتقال بوجود نخواهد آمد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه نباید سلامتی خود را به آمار و ارقام گره زد، گفت: تنها راه مقابله با ویروس کرونا رعایت نکات بهداشتی است و تا زمانی که واکسن آن کشف نشود می بایست فقط دستورالعمل های بهداشتی را کامل رعایت کرد.

دکتررئیسی تاکید کرد: تا سال آینده واکسنی به دست ما نمی رسد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان عملکرد موفق شرکت های دانش بنیان کشورمان در راه دستیابی به واکسن بیماری کووید۱۹ گفت: نباید بیش از حد از این ویروس هراس داشت و با رعایت نکات بهداشتی باید به زندگی عادی خود ادامه داد.

دکتر رئیسی از آزمایش رایگان در حوزه درمانی سرپایی با هدف پیشگیری خبر داد و گفت: کسانیکه به مراکز درمانی مراجعه می کنند با تشخیص پزشک و داشتن علائم کووید 19، آزمایش رایگان خواهد شد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: مردم از مراجعه حضوری به بیمارستان‌ها خودداری کنند؛ و از سامانه ۴۰۳۰ پیرامون بیماری کووید 19 راهنمایی بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha