کد خبر: ایلام-با-توجه-به-وضعیت-فوق-حاد-سیاه-کرون
۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۸:۲۰

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت،سارا با هشدار نسبت به اینکه ایلام در وضعیت فوق حاد سیاه کرونایی قرار گرفته‌ است، گفت: تعداد فوتی‌ها و مبتلایان بسیار بالا است و وضعیت امکانات بهداشتی و درمانی نامطلوب و نامناسب بوده و بهترین راهکار قرنطینه استان به مدت دو هفته است.

تاکید بر ضرورت تعطیلی ادارات استان

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تعطیلی ادارات استان، افزود: جای سوال است که با توجه به وضعیت بحرانی حوزه انتخابیه چرا قرنطینه آن در دستور کار قرار نمی‌گیرد.

باید برای جان مردم اهمیت قائل شویم

وی با بیان اینکه باید برای جان مردم اهمیت قائل شویم، ادامه داد: بسیاری از کادر پزشکی مبتلا به کرونا شدند و امکانات و تجهیزات مناسب وجود ندارد بنابراین نیاز است وزارت بهداشت، سایر دستگاه‌ها و ستاد مقابله با کرونا اقدامات مناسب را برای کنترل کرونا در حوزه انتخابیه و استان در دستور کار قرار دهند.

وزیر کشور دستور قرنطینه ایلام را صادر کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از وزیر کشور خواستار قرنطینه ایلام شد و افزود: با توجه به اینکه وزیر کشور ریاست کمیته اجتماعی-انتظامی ستاد مقابله با کرونا را بر عهده دارد می‌طلبد در رابطه با ایلام فکری عاجل و دستور قرنطینه آن را صادر کند تا مردم از شرایط بحرانی فعلی نجات یابند؛ کرونا در ایلام شیوع و اپیدیمی بسیار گسترده‌ای داشته و مردم هر روز شاهد مرگ عزیزان و جوانانشان هستند بنابراین قرنطینه به عنوان فوری‌ترین اقدام باید در دستور کار قرار گیرد زیرا می‌تواند به شدت راهگشا باشد.

نماینده مردم ایلام در مجلس یازدهم با یادآوری اینکه اغلب کارمندان ادارات به کرونا مبتلا شدند، تصریح کرد: حضور آنها در ادارات و ارتباطشان با ارباب رجوع می‌تواند بسیار خطرناک باشد و ویروس را گسترش دهد بنابراین بهترین راهکار با توجه به شرایط بحرانی موجود در دستور کار قرار گرفتن قرنطینه است البته زیرساخت‌های قرنطینه ضعیف است اما جان مردم مهمترین سرمایه است و باید شرایطی را برای کاهش تردد مردم ایجاد تا بتوان وضعیت فعلی بحرانی را ساماندهی و کنترل کرد.

فلاحی از کمبود دستگاه اکسیژن‌ساز، تخت بیمارستانی و آی سی یو در حوزه انتخابیه انتقاد کرد و گفت: در این رابطه نیاز است نگاه ویژه‌ای به ایلام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha