کد خبر: ایران-و-سوریه-در-حوزه‌های-صنعتی،-ساخت
۲۲ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۱۲

وزیر راه و شهرسازی کشورمان در بدو ورود به سوریه از عزم و اراده تهران و دمشق برای رسیدن به شراکت‌های واقعی اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

 به گزارش  گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی کشورمان که در راس هیات ارشد اقتصادی و سیاسی به سوریه سفر کرده است گفت: پایان جنگ در سوریه سرآغازی برای دوره جدید روابط اقتصادی دو کشور است، به ویژه اینکه ایران و سوریه طی سال‌های جنگ تروریسم بین‌الملل در کنار یکدیگر بوده‌اند.

رستم قاسمی که ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را برعهده دارد، در سفر سه روزه خود به دمشق، قرار است افزون بر دیدار با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه، با نخست‌وزیر و وزیران امور خارجه، اقتصاد، حمل و نقل، کار و مسکن و نیز رئیس بانک مرکزی سوریه دیدار و گفت‌وگو کند.

وزیر راه و شهرسازی کشومان تاکید کرد:‌ گفت‌وگو‌ها در حوزه‌های متعدد از جمله صنعتی، ساختمان و تاسیسات زیر ساختی خواهد بود.

وزیر اقتصاد سوریه: خواهان همکاری گسترده با ایران هستیم

سامر الخلیل وزیر اقتصاد سوریه نیز که در فرودگاه دمشق از وزیر راه و شهرسازی استقبال کرد با اشاره به پیوند‌های ناگسستنی دو ملت و جانفشانی جوانان غیور ایرانی در خاک کشورش گفت: ما در سوریه خواهان همکاری گسترده‌ای با ایران هستیم.

وی افزود: امیدواریم که دیدار‌های آقای رستمی و هیات همراه با مقامات سوری منجر به توافقاتی برای رسیدن به شراکت‌های اقتصادی و تجاری میان دو طرف شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha