کد خبر: ایران-نمونه-موفقی-از-مسیر-صحیح-مقابله-ب
۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۱۳
ایران, نمونه موفقی از مسیر صحیح مقابله با کووید ۱۹ است

به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر احمد المنظری در دیدار وزیر بهداشت، معاونین و مدیران ارشد وزارت بهداشت، اظهار داشت: ساختار نظام سلامت ایران، بسیار چابک، سریع، پاسخگو و منعطف است که در شرایط اضطراری، عملکرد بسیار خوبی دارد.

وی افزود: ایران کشور بزرگ و وسیعی است. مساحت ایران یک میلیون و ۶۴۸ هزار متر و جمعیت آن بیش از ۸۰ میلیون نفر است بنابراین کشوری گسترده و پرجمعیت است اما در عین حال، بسیار پویا است و یکی از دلایل این پویایی، تاریخ و فرهنگ ایران است.

مدیرکل دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرد: بعد از شیوع کووید۱۹، دنیا چالش های زیادی داشت. قبل از این بیماری، برخی کشورها می گفتند که ما بهترین نظام ها را داریم اما با چالش هایی که فکرش را هم نمی کردند، به این نتیجه رسیدند که باید منعطف، پویا، دارای نیروی انسانی متخصص و کافی، منابع و تجهیزات باشند.

دکتر المنظری یادآور شد: کووید۱۹ یک چالش جهانی است. در روزها و هفته های اول که شرایط ناپایدار بود، اطلاعات و شواهدی از بیماری، روش انتقال و گسترش آن نداشتیم اما به اشتراک گذاری تجربیات، باعث بهبود وضعیت شد.

وی تاکید کرد: ایران یکی از کشورهایی بود که خیلی سریع، مسیر صحیح مقابله با کووید۱۹ را پیدا کرد و برنامه جامعی در این زمینه در دولت ایران وجود داشت. ایران نمونه موفقی از مسیر صحیح مقابله با کووید۱۹ است چون شاهد بسیج نیروها، همکاری و تعامل دستگاه های مختلف و درگیر کردن کل جامعه در این زمینه بودیم. ایران راهبردهای کلان و کلیدی برای پیگیری، کنترل و نظارت داشت.

این مدیر سازمان جهانی بهداشت افزود: واکسیناسیون و خدمات مورد نیاز گروه های هدف مانند کودکان در چنین شرایطی نباید فراموش شود. ایران در سالهای اخیر به پوشش  واکسیناسیون ۱۰۰ درصد رسیده که این نشان از پویی نظام سلامت ایران است.

دکتر المنظری تصریح کرد: ایران همسایه ها و مرزهای زیادی با کشورهای اطراف خود دارد بنابراین کنترل مسائل بهداشتی در مرزها از جمله شناسایی، جداسازی و ایزوله افراد مشکوک، بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشورهای منطقه مدیترانه شرقی، ۳ واکسن اساسی تولید خواهد شد و تیم های منطقه ای با ایران همکاری خواهند کرد.

دکتر المنظری افزود: نشست بعدی کمیته ای کشورهای مدیترانه شرقی، در قاهره برگزار می شود و خیلی خوشحال می شویم که بتوانیم از تجارب موفق ایران، استفاده کنیم. تعهد می دهیم که حمایت ما از ایران، کامل است و به زودی یک ایرانی، مدیر امور اداری و مالی دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در مدیترانه شرقی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha