کد خبر: ایران-ماکت-ناو-جنگی-آمریکایی-را-برای-تم
۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۲۲
ایران ماکت ناو جنگی آمریکایی را برای تمرینات وارد خلیج فارس می‌کند!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Reuters، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد كه ایران ماکت ناو جنگی آمریكایی خود را به تنگه استراتژیك هرمز منتقل كرده است و نشان می‌دهد از این کشتی به‌طور مشابه برای تمرین هدف در تمرین‌های جنگی در كانال حمل و نقل خلیج فارس برای صادرات نفت جهان استفاده می‌كند. استفاده از کشتی‌های جنگی ساختگی آمریکایی به یک ویژگی بارز آموزش توسط سپاه پاسداران و نیروهای دریایی این کشور تبدیل شده است، از جمله در سال 2015 هنگامی که موشک‌های ایرانی به یک ماکت شبیه به ناو هواپیمابر کلاس نیتمز برخورد کردند.

بازی‌های جنگی ایران در برابر ماکت ناو جنگی آمریکایی!

تهران که مخالف حضور ایالات متحده و نیروی دریایی غربی در خلیج فارس است، مرتباً بازی‌های جنگی دریایی را در تنگه استراتژیک هرمز برگزار می‌کند، تنگه‌ای برای حدود 30٪ از کل مایعات نفتی و مواد دیگر که از طریق دریا معامله می‌شود.   ماکت ناو جنگی یکی از تصاویر گرفته شده در تاریخ 26 ژوئیه توسط شرکت فناوری فضایی مستقر در ایالات متحده Maxar Technologies یک قایق جنگی سریع ایرانی را نشان داد که به سمت مدل حامل ایالات متحده در مسیر آبراه استراتژیک حرکت می‌کند. ماکت ناو جنگی آمریکایی تصویر دیگر هواپیماهای مدل را نشان می‌دهد که روی عرشه حاملِ جعلی قرار گرفته‌اند. فرمانده ربکا ربريچ، سخنگوی ناوگان پنجم مستقر نیروی دریایی ایالات متحده در بحرین گفت: ما نمی‌توانیم درباره آن‌چه که ایران امیدوار است با ساختن این ماکت به دست بیائرد صحبت کنیم، یا چه ارزش تاکتیکی را می‌خواهد با استفاده از چنین ماکتی در یک تمرین یا سناریوی تمرینی-تهاجمی به دست بیاورند. او ادامه داد: ما به توانایی نیروهای دریایی خود برای دفاع از خود در برابر هرگونه تهدید دریایی اطمینان داریم. از سال 2018 تنش‌ها میان ایران و ایالات متحده افزایش یافته است، هنگامی که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده از توافق هسته ای 2015 با شش قدرت عقب نشینی کرد و دوباره تحریم‌هایی را صادر کرد که به شدت صادرات نفت تهران را کاهش داده است.

ایران درصورت تهدید ناوبرهای آمریکا را منهدم خواهد کرد

گارد ایران در ماه آوریل گفت که اگر امنیت آن در خلیج فارس تهدید شود، ناوهای جنگی آمریکا را منهدم می‌کند. ماکت ناو جنگی آمریکا ساخت ایران مقامات ایرانی بارها تهدید کرده‌اند که اگر ایران قادر به صادرات نفت نباشد یا به سایت‌های هسته‌ای این کشور حمله شود، هرمز را مسدود خواهد کرد. در سال‌های اخیر درگیری‌های دوره ای بین سپاه پاسداران ایران و ارتش ایالات متحده در خلیج فارس رخ داده است. مقامات آمریكا گفته‌اند كه بستن تنگه با عبور از خط قرمز خواهد بود و آمریكا برای بازگشایی آن اقدام خواهد كرد. ایران نمی‌تواند از نظر قانونی بستر آب را به صورت یک جانبه ببندد زیرا بخشی از آن در آب‌های سرزمین عمان است. با این حال کشتی‌هایی که در آن قایقرانی می‌کنند از آب‌های ایران عبور می‌کنند، که تحت مسئولیت نیروی دریایی سپاه ایران هستند.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha