کد خبر: ایجاد-47-فیدر-فشار-ضعیف-برق-در-گلستان-تبر
۲۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۶

به‌گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "عادل کاظمی" در جریان بازدید از امور برق گلستان، با بیان اینکه بخش قابل توجهی از منطقه‌ مرکزی تبریز در حوزه‌ جغرافیایی و عملیاتی امور برق گلستان قرار داشته و دارای تراکم جمعیتی است، افزود: با در نظر گرفتن رشد سریع و ناهمگون بار، با پدیده‌ شناور شدن نقطه‌ ثقل بار در این منطقه مواجه هستیم.

وی ادامه داد: فرسودگی و استهلاک شدید شبکه‌ این منطقه و محدودیت‌های متعدد فنی و اقتصادی احداث پست‌های جدید به لحاظ عدم امکان تملک زمین، با توجه به تراکم و بافت ویژه این بخش، موجب ایجاد شرایط دشوار بهره‌برداری شبکه‌ فشار ضعیف از نظر مدیریت ولتاژ و امکان واگذاری انشعابات جدید شده بود.

کاظمی یادآور شد: این مشکل با احداث و راه‌اندازی 47 فیدر فشار ضعیف در مناطق مختلف، تا حد قابل توجهی در مقطع کنونی رفع شد و این راهکار، به نوعی بهینه‌ترین جایگزین در شرایط نامساعد اقتصادی و نیز محدودیت‌های شدید تامین تجهیزات بود.

وی در تشریح اثرات کلی احداث و راه‌اندازی 47 فیدر فشار ضعیف گفت: بهبود قابل توجه پروفیل ولتاژ در سطح عمومی شبکه‌ فشار ضعیف، افزایش کیفیت انرژی تحویلی به مشترکان و رضایت‌مندی آنها از حیث بهره‌مندی از ولتاژ ثابت و استاندارد و حذف نوسانات برق، کاهش بار فیدرهای مجاور و متعاقبا بالا بردن عمر مفید تجهیزات و افزایش دوره‌ تعمیر و نگهداری و کاهش نرخ خاموشی‌های بی‌برنامه از مهمترین اثرات احداث و راه‌اندازی 47 فیدر فشار ضعیف در امور برق گلستان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در پایان خاطرنشان کرد: 47 فیدر مذکور در 21 پست توزیع امور برق گلستان از جمله پست هوايي علي سياه‌پوش، پست کوی فرهادی، پست كوي روشن و پست زمرد با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد ریال ایجاد شده‌اند.

"عبدالله جعفریان" مدیر امور برق "گلستان" شهرستان تبریز با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد مشترکان این امور خانگی و مسکونی هستند، گفت: طی 6 ماه نخست سال‌جاری، از میان یک هزار و 677 مورد تقاضای انشعاب، یک هزار و 322 انشعاب نصب شده و متوسط واگذاری انشعاب در این امور، به 10 روز کاهش یافته است.

وی همچنین از اجرای 169 طرح طی نیمسال نخست امسال در امور برق گلستان خبر داد و افزود: 190 میلیارد ریال اعتبار برای این امور تخصیص یافته که تاکنون 100 میلیارد ریال تامین اعتبار شده است.

به گفته مدیر امور برق گلستان، استفاده از شبکه‌ مجازی در روند جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز، رفع خطر و بالا بردن سطح استاندارد ایمنی، جلوگیری از حوادث با محوریت فنی و مهندسی و بازگرداندن نظم به امور از مهمترین تحولات اخیر در این امور است.

وی ادامه داد: نصب 5 ترانسفورماتور جدید، احداث یک کیلومتر روشنایی معابر در خیابان سلیمان خاطر، ایجاد 47 فیدر فشار ضعیف برای تعدیل بار شبکه، نصب 300 ست اسپیسر فشار ضعیف و خریداری 50 ست برای تاب‌آوری شبکه از دیگر اقداماتی است که طی نیمسال نخست سال 99 در امور برق گلستان انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha