کد خبر: ایجاد-مسیر-امن-برای-تردد-تانکرهای-حامل
۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۵۵
ایجاد مسیر امن برای تردد تانکرهای حامل سوخت

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ صبح امروز محسن‌هاشمی‌رییس شورای شهر تهران و مجید فراهانی رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورا با حضور در انبار نفت محدوده شهران از این محل بازدید کردند. در این بازدید کرامت ویس کرمی‌مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی این دو عضو شورا را همراهی کرد.

مجید فراهانی در حاشیه بازدید از انبار نفت شهران گفت: آنچه ما به دنبال آن هستیم تامین امنیت هر چه بیشتر ساکنان این محدوده است و برای نیل به این هدف احداث راهی ایمن تر برای انتقال فرآورده‌های نفتی توسط تانکر‌ها مورد توجه است.

او افزود: حدود ۳۰۰ تانکر از این انبار وظیفه توزیع فراورده‌های نفتی در سطح شهر را دارند و همچنان که سوابقی از واژگونی برخی تانکر‌ها به سبب شیب زیاد زمین در محدوده شهران وجود داشته راه حل کوتاه مدت برای تامین امنیت هر چه بیشتر ساکنان، احداث مسیری برای تردد تانکر‌ها است.

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: برای آنکه تانکر‌ها از داخل بافت شهران شمالی تردد نکنند نیاز است مسیری از ضلع شرقی انبار احداث شود که از این طریق تانکرها به سهولت به بولوار سیمون بولیوار و بزرگراه شهید باکری دسترسی پیدا کنند و این امر علاوه بر افزایش ایمنی، موجبات کاهش هزینه‌های حمل و نقل هم خواهد شد.

فراهانی افزود: با این اقدام تانکر‌های سوخت رسان  از طریق شریان‌های حیاتی عبور و مرور ایمن تری خواهند داشت.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در ادامه تاکید کرد: البته موضوع انتقال انبار نفت هم به عنوان یک راه حل بلند مدت مد نظر است گرچه در سال ۸۴ نیز تقاهم نامه ای در این زمینه امضا شده بود که به فراموشی سپرده شد اما همچنان این راه حل به عنوان یک راهبرد بلند مدت ۱۰ ساله مد نظر است.

فراهانی گفت: برای ایجاد مسیر مد نظر، کارگروه مشترکی بین کارشناسان  پالایشگاه و شهرداری منطقه ۵ تشکیل خواهد شد تا هر چه سریعتر کار احداث مسیر ایمن آغاز شود.

عضو شورای شهر تهران در خصوص ایمنی داخل مجموعه انبار نفت گفت : داخل خود مجموعه استاندارد‌های دقیقی رعایت می‌شود و از این بابت کمتر نگرانی داریم همچنان که این مکان مرتبا رصد می‌شود و  بیشتر مسئله بحث انتقال سوخت از طریق تانکر‌ها  است.

او افزود : فرآورده ای نفتی از  از پالایشگاه و انبار نفت ری می‌آید  و از این مکان به سراسر شهر انتقال  پیدا می‌کند و همانطور که اشاره کردم موضوع انتقال انبار نفت همچنان مطرح است و حتی سازمان پدافند غیر عامل نیز پیگیر این موضوع بوده اند اما این یک پروسه ۱۰ ساله است و در حال حاضر باید با ایجاد مسیر تردد ایمن تانکر‌ها امنیت ساکنان محدوده تامین شود.

فراهانی در پایان عنوان کرد: اگر می‌خواهیم هزینه‌های فراوانی در مدیریت بحران پرداخت  نکنیم باید هزینه‌های نه چندان زیاد در «مدیریت ریسک » هزینه کنیم ‌تا امنیت شهروندان تامین شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha