کد خبر: ایجاد-مرکز-شتابدهنده-تخصصی-بانوان-در-ک
۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۰۶
ایجاد مرکز شتابدهنده تخصصی بانوان در کارخانه نوآوری

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پايگاه اطلاع رساني  وزارت كشور، نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد در دو بخش بررسی مصوبات کارگروه های تخصصی و ارایه گزارشی از پیشرفت پروژه های مربوط به جذب اعتبارات استان مخصوصا در بحث پروژه تبصره ۱۹ قانون بودجه و همچنین ارتباط مستقیم  با معاونت بانوان و خانواده رئیس جمهور و ارایه گزارشی از سوی همه دستگاه های متولی و مسئول در سند ارتقای وضعیت بانوان در استان یزد و اقدامات و فعالیت های صورت گرفته برگزار شد.

طالبی دراین نشست که با حضور ویدئو کنفرانسی ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد، یزد را استان کار، تلاش و سختکوشی دانست و گفت: نرخ اشتغال مردان در استان یزد از شرایط نسبتا خوبی برخوردار است ولی در زمینه اشتغال مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی و به ویژه زنان، شرایط مطلوبی نداریم‌.

وی ترسیم اطلس اشتغال استان با تاکید بر توسعه صنایع و معادن را دلیل نرخ بالای بیکاری درحوزه های مذکور دانست و خاطرنشان کرد: در گذشته به ایجاد زیر ساخت هایی که زمینه اشتغال نیروی کارور را ایجاد می کرد، توجه و کمتر بر اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی، نیروهای نخبه و زنان تمرکز می شد و از این رو امکان پاسخگویی مناسب به اشتغال این قشر وجود نداشت.

استاندار یزد به تغییر ریل گذاری توسعه استان به سوی اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد و اظهارداشت: با این جهت گیری می توان نیاز اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و بانوان استان را پوشش داد.

طالبی با بیان اینکه استان یزد یکی از استان های پیشتاز در ایجاد گفتمان اقتصاد دانش بنیان است، یادآور شد: پس از سفر ریاست جمهوری به استان یزد نگاه ویژه ای به این مقوله شد به طوری که با شروع کار و احداث کارخانه نوآوری یزد، ایشان به همه استانداران سراسر کشور توصیه و تاکید کردند که در استان های خود اقدام به راه اندازی کارخانه های نوآوری کنند و امروز بعد از گذشت دو سال، بیش از نیمی از استان های کشور دارای کارخانه نوآوری هستند.

وی یکی از چشم اندازهای اقتصاد دانش بنیان را کمک به اشتغال بانوان دانست و اضافه کرد: در حال حاضر، مراکز ویژه بانوان در حوزه استارتاپ ها و خانه های خلاق داریم که فرصت و فضای مناسبی را برای حضور بانوان فراهم کرده اند.

استانداریزد در ادامه به پیشنهاد معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مبنی بر انتخاب یزد به عنوان پایلوت بازاریابی الکترونیکی(دیجیتال مارکتینگ) اشاره کرد و گفت: البته پیشنهاد ایجاد مرکز شتابدهنده تخصصی بانوان در کارخانه نوآوری را نیز داریم و در مجموع امیدواریم طرح ها و برنامه های پیشنهادی این حوزه، کمک شایانی به رونق کسب و کارهای مربوط به زنان و حضور فعال تر آن ها در حوزه اشتغال کند.

طالبی ادامه داد: امیدواریم که با حمایت معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در حوزه توانمند سازی و آموزش منتور ها و تسهیلگرها و نیز پشتیبانی ایشان از اقدامات و فعالیت هایی که در این حوزه برای اشتغال بانوان در استان می شود، یزد بتواند به عنوان یک پایلوت و الگوی مناسبی برای اشتغال زنان تحصیلکرده در سطح کشور معرفی شود.

گفتنی است در این نشست گزارشی از اقدامات و فعالیت های انجام شده در راستای اجرای سند ارتقاء وضعیت زنان در استان یزد توسط دستگاه های متولی و مسئول ارائه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha