کد خبر: اگر-آمار-بستری‌ها-افزایش-یابد-پرستارا
۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۰۲

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری ؛ دکتر علیرضا محمودی راد افزود: در حال حاضر از نظر تجهیزات و امکانات مشکلی در آزمایشگاه ویروس شناسی بیمارستان ولی‌عصر(عج) نداریم اما با حجم زیادی از آزمایشات مواجه‌ایم.

رییس بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند گفت: قبل از پیک اخیر بیماری کرونا در استان روزانه به طور متوسط ۲۵ مورد تست در استان انجام می‌شد اما اکنون شرایط کاملا فرق کرده است. وی غدد اظهار داشت: نمونه‌گیری از موارد مشکوک به کرونا در مراکز درمانی و خانه‌های بهداشت شهرستان‌ها انجام و به بیمارستان ولی‌عصر(عج) منتقل می‌شود.

وی تاکید کرد: تا زمانیکه جواب تست کرونا آماده شود از مراجعه کنندگان تقاضا داریم در منزل استراحت کرده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون در صورت ناقل بودن، بیماری را به سایر افراد منتقل خواهند کرد.

رییس بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند ادامه داد: حتی اگر افراد دارای علائم بیماری خفیف هستند بایستی در منزل تحت مراقبت باشند این در حالیست که برخی مراعات نمی‌کنند. وی عنوان کرد: قبل از اینکه آزمایشگاه ویروس‌شناسی در استان راه‌اندازی شود نمونه‌ها به تهران ارسال می‌شد و جواب آزمایش یک هفته تا ۱۰ روز بعد به استان ارسال می‌شد و در این مدت افراد مشکوک در منزل قرنطینه می‌شدند اما اکنون با اینکه جواب آزمایشات فوری آماده می‌شود حساسیت افراد مشکوک نیز کمتر شده است.

محمودی راد با بیان اینکه انجام تست‌های مربوط به کرونا با دستور وزارت بهداشت محدود شده است یادآور شد: از مراجعه کنندگان دارای علائم مشکوک، بیماران تنفسی، افراد سالمند و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند نمونه‌گیری می‌شود و مانند گذشته از همه اعضای خانواده بیمار فاقد علائم، تست گیری نمی‌شود زیرا میزان مراجعه کنندگان افزایش یافته است.

وی گفت: بیمارستان ولی‌عصر(عج) بیرجند از اسفندماه به عنوان بیمارستان بیماران کرونایی مشخص و بخش‌های مجزای اورژانس، عفونی و ایزوله مختص بیماران تنفسی و کرونا در نظر گرفته شد. رییس بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند افزود: در این بخش‌ها وسایل حفاظت فردی خاص، دستگاه‌های مختلف و پزشکان متخصص عفونی تجهیز و بکارگیری شده است.

 رییس بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند خاطرنشان کرد: روند بیماران مبتلا به کرونا در فرودین رو به افزایش بود که در اردیبهشت و خرداد به مرور زمان کاهش یافت حتی به صفر رسید اما بعد از تعطیلات عید فطر مجدد بیماری اوج گرفت و تعداد بیماران خیلی زیاد شده است.

دکتر محمودی راد اظهار داشت: سه بخش در بیمارستان ولی‌عصر(عج) برای بستری بیماران تجهیز شده است که اکنون بخش ICU مخصوص بیماران کرونایی پر شده است و یک بخش جدید در نظر گرفته شد تا از بیماران نیازمند مراقبت ویژه نگهداری شود.

وی گفت: از آنجاییکه بیمارستان در آمادگی کامل قرار دارد امکان اینکه تا ۱۴۰ تخت فراهم شود را با صدور مجوز دانشگاه علوم پزشکی داریم حتی در صورت مواجهه با بحران می‌توان تخت‌ها را به ۲۰۰ مورد افزایش داد. محمودی راد با بیان اینکه مردم و شهروندان مسائل بهداشتی را جدی نگرفته و مراعات نمی‌کنند تاکید کرد: اگر آمار بستری‌ها افزایش یابد پرستاران و  پرسنل کادر درمان نیز دچار فرسایش می‌شوند  در ارائه خدمات با مشکل مواجه خواهیم شد. وی ادامه داد: در حال حاضر به طور میانگین  ۱۰۰ تا ۱۱۰  نفر اعم از پزشک، پرستار و خدمه در بخش‌های مربوط به بیماری کرونا بیمارستان ولی‌عصر (عج)  بیرجند مشغول به فعالیت هستند که نیاز به همکاری و همراهی مردم دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha