کد خبر: ايجاد-يک‌هزار-و-۴۵۵-شغل-توسط-شرکت-های-د
۵ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۴۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، شاهرخي افزود: ۱۹۵ شرکت در زمينه علم و فناوري در اين استان فعاليت مي‌کنند که تاکنون براي ۸۴۵ تن شغل ايجاد کرده‌اند.

وي با تاکيد بر اينکه حمايت از اشتغال و توليد سياست محوري اين استان است، افزود: در ادامه سياست‌هاي دولت، اولويت خود را در اين استان، حمايت از توليد، معيشت مردم و حفظ اشتغال موجود قرار داده‌ايم.

رئيس ستاد اقتصاد مقاومتي استان، بر حمايت از شرکت‌هاي دانش‌بنيان براي توسعه استان تاکيد و بيان کرد: مجموعه مديريتي استان از حواشي که منابع استان را تلف مي‌کند، به دور هستند و همراهي و همکاري خوبي بين آن‌ها برقرار است.

شاهرخي ادامه داد:  براي توسعه استان با همکاري و همراهي همه مجموعه‌ها، براي حمايت از توليد و ايجاد اشتغال، سند راهبردي و عملياتي توسعه همدان تدوين شده است.

وي عنوان کرد: توجه و برنامه‌ريزي براي ايجاد اشتغال، تقويت معيشت و حمايت از توليد، از اولويت‌هاي اساسي استان در سند راهبردي و عملياتي است.

استاندار همدان با اشاره به اينکه ظرفيت‌هاي خوبي در زمينه علم و فناوري در اين استان وجود دارد، گفت: با توجه به ظرفيت دانشگاه‌هاي استان، زمينه براي هدايت فکري و رشد علمي آن‌ها فراهم است.

شاهرخي اظهار داشت: در دنياي امروز فناوري‌هاي برتر، جهش و شتاب گسترده‌اي در زمينه علم و فناوري به وجود آورده‌اند.

در سفر يک روزه معاون علمي و فناوري رييس جمهوري به همدان، مرحله نخست ساختمان پارک علم و فناوري اين استان بهره‌برداري شد.

آغاز عمليات اجرايي مراحل بعدي اين پارک، گشايش صندوق پژوهش، فناوري و نوآوري همدان، راه اندازي مرکز نوآوري اجتماعي با مشارکت کميته امداد امام خميني (ره) همدان، مرکز نوآوري تعاون با مشارکت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعي، مرکز نوآوري انگور و صنايع وابسته و همچنين مرکز نوآوري شهرستان نهاوند، بازديد از نمايشگاه دستاوردهاي پارک علم و فناوري همدان و همچنين بهره‌برداري از يک شرکت شتابدهنده از ديگر برنامه‌هاي سفر يک‌روزه سورنا ستاري معاون علمي و فناوري رييس جهموري به همدان است.

بر اساس آخرين آمار، ۲۴۴ واحد فناور در استان همدان فعاليت مي‌کنند که ۵۸ واحد آن متعلق به دانشگاه بوعلي‌ سينا و ۱۳ واحد ديگر زير مجموعه دانشگاه علوم پزشکي ابن‌سينا است.

*معاون علمي و فناوري رييس جمهوري، گفت: با تلاش مسوولان بايد فرهنگ اقتصاد دانش‌بنيان در کشور و به ويژه در بين جوانان نهادينه شود.

دکتر سورنا ستاري معاون علمي و فناوري رئيس جمهور، طي سفر يک روزه خود به همدان، و با حضور در نشست اعضاي ستاد اقتصاد مقاومتي همدان، گفت:  اقتصاد دانش بنيان يک نرم افزار است که بر روي سخت‌افزار جاي مي‌گيرد؛ امروز دنيا به سمت فناوري و محصولات دانش بنيان حرکت مي‌کند.

وي با اشاره به نقش خطير پايگاه نوژه همدان اظهار داشت: اين پايگاه هوايي با شهدايي که تقديم انقلاب کرده‌ است، مي‌تواند يکي از محورهاي اصلي فعاليت‌هاي فرهنگي همدان باشد.

ستاري عنوان کرد: اقتصاد بر پايه نفت خسارت‌هاي بسياري به کارآفريني و خلاقيت جوانان ايران وارد کرد.

وي با اشاره به اينکه توجه اقتصاد دانش بنيان به ذهن جوانان به عنوان يک سرمايه است، افزود: جامعه‌اي دانش بنيان است که افراد را به خاطر خود فرد، توانايي‌ها و خلاقيت‌هاي آن‌ها بخواهد.

رييس بنياد ملي نخبگان ادامه داد: دانشگاه‌ها در هر کشور و هر استان به عنوان محور توسعه محسوب مي‌شوند که براي توسعه بيشتر بايد از آن‌ها حمايت کرد.

وي با اشاره به اينکه بايد اثرات تعداد دانشجويان دانشگاه‌هاي يک استان را در بين مردم لمس کرد، اظهار داشت: در فرهنگ سازي اقتصاد دانش بنيان و علم و فناوري نيز بايد به گونه‌اي عمل کرد که اثرات دانش را در اقتصاد مشاهده کنيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha