کد خبر: اولین-مورد-ابتلای-دوباره-به-عفونت-کرون
۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۲۰
اولین مورد ابتلای دوباره به عفونت کروناویروس گزارش شد!
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از BCC، دانشمندان هنگ کنگ پرونده مردی سالم را در سی سالگی خود گزارش می‌کنند که چهار ماه و نیم پس از اولین دوره ابتلای وی به عفونت کروناویروس مجدداً به این ویروس آلوده شد. آن‌ها می‌گویند توالی ژنوم نشان می‌دهد که قدرت دو ویروس کاملاً متفاوت هستند و آن را به اولین مورد اثبات شده در ابتلای مجدد به عفونت کروناویروس در جهان تبدیل می‌کنند. سازمان بهداشت جهانی هشدار می‌دهد بهتر است که براساس پرونده یک بیمار نتیجه گیری نکنیم. و کارشناسان می‌گویند که عفونت مجدد به کروناویورس ممکن است نادر و لزوما جدی نباشد.

عفونت مجدد به کروناویروس در بین 23 میلیون مبتلا!

بیش از 23 میلیون مورد از عفونت کروناویروس در سراسر جهان وجود داشته است. کسانی که به عفونت کروناویروس آلوده می‌شوند پاسخ ایمنی بدن آن‌ها با ویروس مبارزه می‌کند و به محافظت در برابر بازگشت عفونت کمک می‌کند. قوی‌ترین پاسخ‌های ایمنی در بیمارانی که بسیار بیمار شدند، یافت شده است. اما هنوز مشخص نیست که این محافظت یا مصونیت چقدر قدرت دارد یا چقدر طول می‌کشد. و سازمان بهداشت جهانی گفت: مطالعات بیشتری در طی زمان در مورد افرادی كه قبلاً كروناویروس داشته‌اند برای یافتن اطلاعات بیشتر مورد نیاز است.

هنگ کنگ اولین ابتلای مجدد را ثبت کرد

این گزارش، توسط دانشگاه هنگ کنگ، که قرار است در بیماری‌های عفونی بالینی منتشر شود، می‌گوید: این مرد 14 روز قبل از بهبودی از عفونت کروناویروس در بیمارستان به سر برد، اما بعد از آن، با وجود نداشتن علائم بیشتر، آزمایش کروناویروس او در آزمایش بزاق در حین غربالگری فرودگاه دوباره مثبت بود. عفونت کروناویروس Brendan Wren، استاد پاتوژنز میکروبی در دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن گفت: این یک نمونه بسیار نادر از ابتلای مجدد به عفونت کروناویروس است. وی افزود: و نباید تلاش جهانی را برای تولید واکسن‌های کروناویروس نفی کرد. انتظار می‌رود که ویروس به طور طبیعی با گذشت زمان جهش یابد.

دیدن ابتلا مجدد به عفونت کروناویروس تعجب آور نیست...

دکتر جفری بارت، مشاور ارشد علمی پروژه ژنوم کووید19 در موسسه ولووژن سانگر، گفت: با توجه به تعداد عفونت‌های جهانی تا به امروز، دیدن یک مورد از ابتلا مجدد، حتی اگر یک اتفاق بسیار نادر باشد، تعجب آور نیست. ممکن است که عفونت دوم، در صورت بروز، جدی نباشد، اگرچه ما نمی‌دانیم که آیا این شخص در اپیزود دوم خود عفونی بوده است. پروفسور پل هانتر، از دانشگاه شرق آنگلیا، گفت که اطلاعات بیشتری در مورد این مورد و سایر موارد مربوط به ابتلای مجدد به کروناویروس مورد نیاز است، قبل از اینکه واقعاً بتوانیم پیامدهای آن را بفهمیم.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha