کد خبر: اولویت-کرامت-مردم-در-دولت-سیزدهم-بازگش
۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۲۸
اولویت کرامت مردم در دولت سیزدهم/بازگشت زندگی به مردم، افزایش امید و آزادی­های عمومی

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،علی بهادری جهرمی، سخنگو و رئیس شورای اطلاع­رسانی دولت پس از گفت و گوی صمیمانه با اصحاب رسانه و شنیدن نقطه­نظرات آنان، دقایقی به ارائه گزارش عملکرد دولت در صد روز اول پرداخت.

بهادری جهرمی تصریح کرد: حضور نداشتن مسئولان در بین مردم یکی از آفت­هایی است که باعث می­شود مشکلات جامعه به طور واقعی به نظر مسئولان نرسد. دولت سیزدهم با ۱۰ سفر استانی ظرف سه ماه، به طور متوسط هر ۱۰ روز یک سفر، دیوار بلند میان دولت و مردم را برداشت.

بهادری با اشاره به این موضوع که مشکلات کشور به صورت ویدئوکنفرانسی حل نخواهد شد، تصریح کرد: با سفرهای استانی و حضور در بین مردم، دیگر آمارسازی ها و گزارش سازی­ها رئیس جمهور را فریب نخواهد داد.

سخنگوی دولت گفت: مردم و نخبگان به وسط  میدان تصمیمگیری آمده‌اند و مدیریت  بحرانها در دولت سیزدهم درلحظه صورت می‌گیرد. حضور فوری اعضای دولت بین زلزله­ زدگان سی­سخت و اندیکا،حضورشخص رئیس‌جمهور درمیان مردم، درکنار ده­ها جلسه گفتوگوهای کارشناسی باصاحب­نظران واندیشمندان عرصه ­های اقتصادی ،محیط‌ زیست،رسانه،نخبگان علمی و ... از نشانه ­های جدی تغییر مسیر حکمرانی در دولت سیزدهم است.

بهادری با اشاره به این موضوع که خدمت­گزاری بی­منت تعهد دولت است، تصریح کرد: احیای شوراهای عالی پس از ده سال، مبارزه با تشریفات زاید وحفظ کرامت مردم در توزیع کالاهای اساسی از دیگر دستاوردهای دولت در صد روز اول است.

بازگشت زندگی به مردم، افزایش امید و آزادی­های عمومی

سخنگوی دولت در بخش دیگری از صحبت­های خود به موضوع کرونا و واکسیناسیون پرداخت و تصریح کرد: همان­طور که در ایام تبلیغات انتخابات وعده داده شده بود و شرایط کشور ایجاب می­کرد، فوری­ترین اقدام واکسیناسیون عمومی برای جلوگیری از گسترش بیشتر کرونا و رسیدگی به وضعیت بیمارستان­ها و زیرمجموعه­های وزارت بهداشت بود. این اولویت به رغم همه تلاش­های دولت گذشته و مسئولان وقت، به دلیل شرایطی از قبیل روزانه بیش از ۷۰۰ فوتی، اعمال قرنطینه های خانگی، محدودیت های تردد شبانه و تعطیلی رفت و آمدهای خانوادگی، ممنوعیت مسافرت های بین شهری، تعطیلی برخی از کسب و کارها مانند مشاغل گردشگری، تعطیلی های مکرر بازار، وضع نامطلوب بیمارستان ها، صف های طولانی چند روزه برای بستری و کمبود تختهای بیمارستانی، خستگی و فشار شدید کادر درمان خصوصا پرستاران، کمبود دارو، محدودیت در ارائه خدمات به مردم در مشاغل خدماتی، کمبود واکسن کرونا و صف های طولانی چند صد متری در مراکز تزریق واکسن و تعطیلی کلاسهای حضوری مدارس و دانشگاهها در دستور کار دولت قرار گرفت.

بهادی در تشریح اقدامات صورت گرفته پیرامون واکسیناسیون گفت: مطابق آمار گمرک، در مجموع بیش از ۱۴۸ میلیون دوز واکسن وارد کشور شده است که از این میزان ۱۳۰ میلیون دوز در سه ماهه اخیر وارد کشور شده است. به عبارت دیگر، ۸۷ درصد از کل واردات واکسن مربوط به دولت سیزدهم و در فاصله کوتاه سه ماهه بوده است. همچنین در مدت سه ماهه گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا به صورت شبانه­روزی در مراکز تجمیعی، درب منازل و ... تزریق شده است. نتایج نهضت واکسیناسیون این بوده که تا کنون بستری بیماران کاهش ۸۸ درصدی داشته است و در شرایطی که فوتی­های کرونا در شهریور ماه به بالای ۷۰۰ نفر رسیده بود، اکنون این میزان به زیر ۱۰۰ نفر (حدود ۸۰ نفر) کاهش داشته است؛ یعنی سرعت واکسیناسیون چهل برابر بیشتر شده است و در نتیجه آن میزان فوتی­های کرونا هم به کمتر از یک هفتم کاهش یافته است.

وی گفت: از دیگر نتایج واکسیناسیون گسترده، گسترش آزادی­های عمومی مانند لغو ممنوعیت تردد شبانه به دستور رئیس جمهور، بازگشایی مراکز آموزشی با پروتکل­های جدید، حضور ورزش­دوستان در ورزشگاه­ها، کمبود فشار بر کادر درمان و بیمارستان­ها و آزاد شدن ظرفیت­های پزشکی برای رسیدگی به سایر امور درمانی، بازگشت مشاغل به مدار کار با دستورالعمل­های جدید و مواردی از این دست بوده است.

بهادری تاکید کرد: با آغاز دولت سیزدهم، جهاد عمومی با همدلی همه دستگاه­ها برای شکست کرونا آغاز شد. مردم، رسانه­ها و دستگاه­های اجرایی پای کار آمدند. در کنار این­ها، افزایش تعداد و ساعات فعالیت مراکز واکسیناسیون عمومی امید را به مردم و کادر درمان بازگرداند. البته دولت به مطالبات اقتصادی کادر درمان هم بی­توجه نبود و معوقات کادر زحمت­کش درمان هم پرداخت شد.

اولویت کرامت مردم در دولت سیزدهم

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به سایر دستاوردهای مرتبط با حوزه داخلی گفت: علاوه بر نهضت واکسیناسیون، در سایر زمینه­های مورد نیاز جامعه هم اقدامات مهمی طی سه ماه گذشته صورت پذیرفته است.

بهادری تصریح کرد: در صد روز اول دولت سیزدهم رکوردهایی در صادرات و ترخیص کالا هم زده شد.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم با کرامت با مردم رفتار می­شود. دیگر خبری از صف­های خرید کالاهای اساسی نیست. با تلاش همکارانم در وزارت جهاد کشاورزی، کالاهای اساسی با نرخ مصوب و با احترام درب منازل شهروندان تقدیم آن­ها می­شود.

بهادری جهرمی با اشاره به دیپلماسی فردی رئیس جمهور در کنار دیپلماسی وزارت خارجه و با بیان این موضوع که بیش از ۱۰۰ ملاقات خارجی و گفت و گوی تلفنی رئیس جمهور و دستگاه سیاست خارجی در ۱۰۰ روز گذشته رخ داده است، گفت: با دیپلماسی فعال و متوازن از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم، بیش از ۲۰ سند بین­المللی که عمدتا اقتصادی بوده به امضا رسیده است. آزادسازی بخشی از منابع خارجی ایران و سوآپ گازی مشترک از نشانه­های جدی بودن دیپلماسی اقتصادی در سیاست خارجی دولت سیزدهم است.

بهادری با بیان به این موضوع که دیپلماسی در خدمت سلامت و بهداشت هم بوده است به نقش برجسته وزارت خارجه در واردات واکسن اشاره کرد و گفت: در نتیجه این رویکردهای جدید، گردشگری هم رونق پیدا کرده و توقف ورود گردشگران خارجی به ایران پس از ۲۰ ماه توقف پایان یافته است.

سخنگوی دولت در پایان از رونمایی از سند تحول دولت در چند روز آینده خبر داد و گفت: دولت برای تحول آماده است. سند تحول در ۳۷ موضوع جدی با یک کار شبانه­روزی نگاشته شده، برنامه عملیاتی دولت را شکل داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha