کد خبر: اوضاع-شهرستان-اوز-فارس-بسیار-شکننده-اس
۲۵ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۲۶

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان فارس با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان در شهرستان اوز اظهارداشت: در شهرستان اوز تعداد مبتلایان روزانه افزایش یافته و این موضوع بسیار نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت در فارس ، دکتر وحید یگانه افزود: ابتدا افزایش موارد مثبت در خارج از مرکز شهرستان مانند شهرهای کهنه اوز، بیدشهر و فیشور بود، اما اکنون وارد شهر اوز نیز شده که این موضوع خبر از یک موج سنگین در شهرستان اوز را با خود دارد.

وی با بیان اینکه این موضوع در لارستان و خنج وجود ندارد تصریح کرد: در لارستان به صورت جزیره ای این موضوع رخ داد که با مدیریت آن در همان روستاها و شهرها خیلی خوب اوضاع به حالت عادی بازگشت. معاون بهداشتی دانشکده  علوم پزشکی لارستان گفت: در اوز اما افزایش تعداد مبتلایان از نقاط کم جمعیت به سمت شهر اوز آمده و چنانچه موارد مثبت در اوز باز هم افزایش یابد مدیریت آن به عنوان یک شهر پرجمعیت تر سخت است. وی با بیان اینکه این موضوع می تواند سبب افزایش موارد بستری و فوتی شود بیان کرد: سویه دلتا کرونا و آنفلوآنزا باهم در ساختار سویه امیکرون وجود دارد و از این لحاظ احتمالا صدمات بیشتری ایجاد می کند. دکتر یگانه آمار تعداد مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته را ۴۲ مورد برشمرد و گفت: از ۲۵۹ نمونه ارسالی ۴۲ مورد مثبت شناسایی شده است و دو مورد بستری جدید نیز داشته ایم. وی افزود: در این تعداد بیشترین موارد مربوط به اوز با ۱۴ مورد مثبت، پس از آن بیدشهر با ۹ مورد و سپس فیشور با ۵ مورد است که هر سه از شهرستان اوز هستند. معاون بهداشتی دانشکده رعایت پروتکل های بهداشتی را امری ضروری دانست و تاکید کرد: دریافت و تکمیل واکسیناسیون را به طور اکید و تزریق دوز یادآور را نیز به همگی توصیه می کنیم و باید توجه داشت که هنوز هم با توجه به فصل سرما، زدن ماسک و رعایت فاصله حتما در مراودات و حضور در جمع و بازار باید رعایت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha