کد خبر: اوباما-ترامپ-را-زیرپا-خرد-می‌کند
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۵۱
اوباما ترامپ را زیرپا خرد می‌کند!
به گزارش گروه بین‌الملل طبنا (خبرگزاری سلامت) به نقل از Yahoo، هر دو کشور چین و کره جنوبی روز یکشنبه افزایش موارد کروناویروس را مطرح کردند و نگرانی های جدیدی را در کشورهایی مشاهده کردند که شیوع کروناویروس تقریبا نادیده گرفته می‌شود. در این میان باراک اوباما از دولت ترامپ انتقاد کرد.

انتقاد باراک اوباما از ترامپ

اوباما ترامپ را زیرپا خرد می‌کند! در همین حال باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده از برخورد رئیس جمهور دونالد ترامپ با بیماری همه‌گیر کروناویروس و یاد کردن از آن به عنوان یک فاجعه آشوب آور آن هم در حالی که ایالات متحده آمریکا به تدریج دوباره شروع به کار کرده است انتقاد کرد.

دوباره شیوع کروناویروس روند صعودی دارد!

چین 14 مورد جدید را روز یکشنبه گزارش داد که نخستین افزایش دو رقمی آن در 10 روز گذشته است. یازده  مورد از دوازده عفونت خانگی در شمال شرقی استان جیلین و دیگری در هوبئی قرار داشت که پایتخت آن ووهان، مرکز شیوع همه‌گیری جهانی بود. جیلین  مرزی با کره شمالی دارد، جایی که وضعیت ویروس مشخص نیست.
کره جنوبی روز یکشنبه از 34 مورد دیگر خبر داد که دستاوردهای این کشور در مبارزه با کروناویروس را تهدید می کند. رسانه‌های کره جنوبی گزارش دادند این اولین بار است که پرش روزانه کره جنوبی در حدود یک ماه بالای 30 مورد گزارش شده است.
در سرتاسر جهان، ایالات متحده و سایر كشورها در حال مبارزه با چگونگی كاهش محدودیت در مشاغل و فعالیت های عمومی هستند. اوباما در طی گفتگو با اعضای سابق دولت خود گفت كه مبارزه با ویروس حتی برای بهترین دولت‌ها نیز سخت بوده است، اما این فاجعه آشوب آور است وقتی اتفاق می‌افتد که طرز تفكر چه چیزی در آن برای من وجود دارد به دولت نفوذ كند.
ایالات متحده با نزدیک به هشتادهزار (80،000) تلفات جانی بر اثر کروناویروس، بالاترین رتبه مرگ‌ومیر در جهان را دارد.
در استرالیا، گرگ هانت، وزیر بهداشت اظهار داشت كه دولت از اقدام اتحادیه اروپا برای تحقیقات مستقل درباره منشا کروناویروس کووید-19 در چین حمایت می كند، پیشنهادی كه از سوی پكن، شریک تجاری شماره‌ی 1 استرالیا رد شده است.
مترجم: معین حبیبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha